تغذیهمامان بابا

برای مهمونی آخر هفته به جای تنقلات مضر، این خوشمزه‌های سالم رو درست کن

هله هوله‌ها و تنقلّات امروزی اغلب خوراکی‌های کم ارزش و گاه مضرّی است که طعم خوبی دارد و هر گروه سنّی به خصوص بچه‌ها آن را می‌پسندد.

مدرسه آنلاین– کودکان در سنین رشد قرار دارند و باید مواد مقوی و سالم بخورند. بنابراین بهتر است به عنوان میان‌وعده و برای سرگرمی و تنوّع خوراکی‌های خوشمزه و سالم برای آنها در نظر بگیریم. با مواد غذایی مفید می‌توان میان‌وعده‌های جذّاب و خوشمزه درست کرد که جایگزین هله‌هوله‌های مضرّ شود.

نخود برشته یک  تنقلات و خوشمزه‌جات عالی و مفید است که برای عصرانه و دور همی آخر هفته بسیار می‌چسبد. نخود برشته را می‌توان داخل تابه هم درست کرد. بچه‌ها هم عاشق این تنقلات خوشمزه هستند که فوری و به راحتی درست می‌شود.

مواد لازم:

نخود پخته شده

نمک ،فلفل سیاه، آویشن، پودرسیر، پادریکا

روغن زیتون

طرز تهیه:

ابتدا نخود را می‌پزیم و سپس به نخود پخته‌شده ادویه‌ها و روغن زیتون را اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا مواد به خور نخود برود. 

کف سرخ‌کن را کاغذ روغنی پهن می‌کنیم و نخودها را در سرخ‌کن از قبل گرم‌شده ( 5 دقیقه قبل گرم کنید.) می‌گذاریم. با دمای 180 درجه به مدت 20 دقیقه می‌گذاریم. 

بعد از 10 دقیقه دستگاه را باز کنید و آن را هم بزنید تا کامل برشته شود و 10 دقیقۀ دیگر در دستگاه بگذارید بماند.

نکات:

*برای گرفتن نفخ نخود، نخود رو از شب قبل خیس کنید و یک عدد خیار حلقه‌ای هم اضافه کنید و اجازه بدهید شب تا صبح بماند. چند بار آبش رو عوض کنید.

*حواستان باشد نخود خیلی نپزد که وا برود.

دما برای سرخ کن: دما۱۸۰ درجه و زمان۲۰ دقیقه.
داخل فر دما۱۹۰ و زمان۲۰ دقیقه.

داخل توستر۱۸۰ و زمان۲۰ دقیقه.

داخل تابه با شعلۀ متوسط مدام هم می‌زنیم تا برشته شود.

نوش جانتان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا