جدیدترین اخبار

با این خوشمزه‌جات شکمت رو کوچک کن

چاقی یکی از مشکلاتی است که اغلب ما گرفتار آن هستیم و با رژیم‌های سخت و پرهیز از خوردن خوراکی‌های خوشمزه سعی می‌کنیم لاغر شویم و یا چاق نشویم.

مدرسه آنلاین – در چاقی از همه چیز بدتر، چاقی شکم و پهلو است که ترکیب بدن را به هم می‌زند و باعث می‌شود خوش‌اندامی ما از بین برود. چاقی شکم و پهلو در خرید لباس و اندازه شدن آن نیز مشکل ایجاد می‌کند. چربی شکم خطرناک است و این امر نه تنها مانع خوش تیپ شدن شما می شود، بلکه باعث قند خون، بیماری‌های قلبی و مقاومت به انسولین نیز می‌شود.

برخی مواد غذایی برای کوچک کردن شکم بسیار مفید هستند. بیشتر این غذاها در رژیم‌های غذایی سالم وجود دارند و در یک چیز مشترک هستند: آنها سرشار از فیبر اند که باعث می‌شود شما تا زمان بیشتر احساس سیری کنید و چگالی انرژی کمتری را حس کنید به این معنی که شما می‌توانید به مقدار کافی مواد غذایی را مصرف کنید بدون آن که بخواهید بیش از حد کالری به بدنتان برسانید.

در این بخش برخی خوراکی‌های چربی سوز را ذکر کرده‌ایم که شامل رژیم غذایی و زندگی سالم و شاد است.

میوه‌ها

میوه ها غنی ار ویتامین ها و مواد معدنی هستند؛ میوه هاییی مانند پرتقال، لیمو، کیوی، نارنگی و لیمو تازه، باعث افزایش و تقویت سوخت و ساز بدن می شوند و اسید موجود در آنها باعث سوختن سریع تر چربی در مقایسه با سایر میوه ها می شود.

دیگر میوه های مفید برای سوزاندن چربی شامل سیب، هندوانه، انگور و توت فرنگی هستند.

عدس دال

دال ها غنی از پروتئین و کم کالری و چربی هستند. پروتئین ضعیف موجود در دال ها باعث ایجاد توده عضلانی کمتری می شود، سرعت متابولیسم را افزایش و باعث بهبود عملکرد کلی بدن می شود.

تخم‌ مرغ

تخم‌ مرغ مملو از پروتئین، چربی و مواد غذایی ضروری بدن مانند ویتامین دی و کولین با کیفیت بالاست. این پروتئین‌ها، زمانی که علاقه به خوردن آنها دارید آن را به یک نیروگاه برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. خوردن صبحانه با پروتئین بالا به بهبود کاهش وزن کمک می‌کند چرا که پروتئین با کنترل گرسنگی و هورمون‌های اشتها، سیری را افزایش می‌دهد و تا زمان ناهار گرسنگی شما را کنترل می‌کند. یک مطالعه علمی معتبر نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث ایجاد سیری بیشتری در فراد نسبت به شیرینی می‌شود که نتیجه آن خوردن کمتر مواد غذایی در طول روز است.

لوبیا

برای لاغری شکم لوبیا بخورید! همه انواع لوبیا مملو از فیبر هستند که در واقع زمانی که می‌خواهید لاغر شوید چرا که باعث می‌شود در مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و در نتیجه گرسنگیتان را کنترل کنید. خوردن لوبیا و حبوبات فواید بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش فشار خون، کاهش لیپوپروتئین کم‌چگالی و نیز کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی اشاره کرد. حبوبات کالری نسبتا کمی دارند و دارای پروتئین نیز هستند. سعی کنید از این حبوبات در وجی‌برگر، سوپ و سالاد استفاده کنید.

ماست

ماست مملو از پروتئین و سرشار از پروبیوتیک است که برای سلامت معده و روده مناسب است و می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. سلامت روده مستقیما می‌تواند بر روی وزن شما تأثیر بگذارد و خوردن بیشتر فیبر و پروبیوتیک به باکتری روده شما کمک می‌کند که می‌تواند برای بهبود متابولیسم شما مفید باشد. همچنین می‌توانید از ماست چکیده برای پروتئین بیشتر بهره ببرید. علاوه بر این، مطالعه‌ای نشان داد که ماست چکیده با کاهش اشتها و افزایش سیری در ارتباط است. حواستان به قندی که به ماست‌های طعم‌دار اضافه می‌شود باشد چرا که فقط کالری را افزایش می‌دهد. به جای آن از میوه‌های تازه برای شیرین کردن ماست استفاده کنید.

کرۀ بادام زمینی

کرۀ بادام زمینی، گرچه کالری زیادی دارد، اما بهترین گزینه برای صبحانه یا اسموتی‌های شما هستند؛ با پروتئین و چربی های سالمش، باعث کاهش شانس افزایش وزن می شود البته بیشتر از 2 قاشق در روز نخورید.

روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن سبک، کم کالری، خوشمزه و مفید است. پخت و پز با روغن زیتون برای کاهش وزن و سلامتی مفید است و به طور کلی کلسترول بد یا LDL را پایین می آورد و سطح کلسترول خوب یا HDL را افزایش می دهد.

دانه های کامل

دانه های کامل مانند ارزن، کوینو و برنج قهوه ای، منابع خوبی از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند. مصرف اینها باعث می شود که گرسنگی شما را پنهان کند، افزایش توده عضلانی، هضم، و پاک کردن روده بزرگ کمک می کند.

دانه‌های چیا

دانه‌های چیا برای کاهش وزن شگفت انگیز هستند. آنها منبع خوبی از پروتئین و چربی های سالم هستند و دو قاشق غذاخوری از دانه های چیا حاوی 10 گرم فیبر رژیمی است بنابراین استفاده از دانه های چیا سبب جلوگیری از اضافه وزن، بهبود هضم و متابولیسم و حفظ سلامت روده شما می شود و باعث کاهش وزن نیز می شود.

سطح پایین ویتامین D با چاقی شکمی مرتبط است ؛ قارچ منبع عالی ویتامین D و همچنین پروتئین است آنها کالری کم و محتوای آب بالایی هستند.

ماهی آزاد (سالمون)

ماهی آزاد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، که به کاهش التهاب و آب کردن چربی شکم کمک می‌کنند. این چربی‌های سالم از طریق افزایش سطح «هورمون آدیپونکتین» با التهاب مبارزه می‌کنند. آدیپونکتین هورمونی است که سوخت‌وساز را افزایش می‌دهد و چربی‌ها را می‌سوزاند.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین مقدار زیادی کاروتنوئید دارد که آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که سطح قند خون را متعادل کرده و مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهند؛ در نتیجه از تبدیل شدن کالری به چربی شکم جلوگیری می‌کنند. سیب‌زمینی شیرین را می‌توانید آبپز کنید و به تنهایی یا در کنار شام نوش‌ جان کنید.

آجیل

گردو، باد ام، آجیل کاج و پسته برای کاهش وزن مفید هستند. آنها غنی از چربی ها و پروتئین های سالم هستند که سطوح سیری شما را افزایش می دهد، طعم غذا را بهبود می بخشد و از خوردن میان وعده ها جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا