تغذیهمامان بابا

افطارت رو با این سوپ شیر باز کن که معرکه است

سوپ یک غذای آسان و خوشمزه است. این غذا یک وعدۀ سبک و مقوی به شمار می‌رود که برای افطار هم مناسب است. سوپ‌ها تنوع زیادی دارد و فقط خلاصه به مرغ، برنج و چیز هایی از این دست نمی شود.

مدرسه آنلاین – در ماه مبارک رمضان کارشناسان توصیه می‌کنند با سوپ و غذاهای سبکی از این دست افطار کنیم. 

امروز می‌خواهیم طرز تهیۀ سوپ شیر را با هم یاد بگیریم.سوپ شیر یکی از خوشمزه‌ترین پیش غذاهاست که هر ذائقه‌ای آن را می‌پسندد. سوپ شیر با داشتن مقدار قابل توجهی کلسیم و انواع ویتامین‌ها غذایی مقوی و بسیار مفید برای کودکان و سالمندان محسوب می‌شود. این سوپ پر طرفدار را می‌توانید با ساده‌ترین مواد اولیه و هزینۀ پایین درست کنید.

مواد لازم:

هویج: دو عدد

جو پرک: یک لیوان

قرص عصارۀ مرغ: دو عدد

آبلیمو: سه قاشق غذاخوری (اختیاری است.)

شیر : سه لیوان

جعفری خرد شده:  برای تزیین

نمک و فلفل: به مقدار لازم

خامه: به مقدار لازم (قابل حذف است.)

قارچ: 200 گرم (قابل حذف است.)

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا جو پرک را که از دو ساعت قبل خیس کرده‌اید، داخل قابلمه بریزید. عصارۀ مرغ را با ۴ لیوان آب مخلوط کنید و به جو پرک اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و حرارت اجاق گاز را کم کنید. اجازه بدهید جو پرک بپزد و لعاب‌دار شود. (به جای عصارۀ می‌توانید از ۴ لیوان آب مرغ استفاده کنید.)

مرحلۀ دوم:

 حالا قارچ و هویج را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. اجازه بدهید سوپ با حرارت کم بجوشد و آب سوپ کشیده شود. حدود نیم ساعت زمان می‌برد.

مرحلۀ سوم:

در این مرحله شیر را کم کم به سوپ اضافه کنید و هم بزنید. اجازه بدهید سوپ همراه با شیر به جوش بیاید و نیم ساعت دیگر با حرارت کم بجوشد. در مرحلۀ آخر خامه و جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کنید و ده دقیقه بعد شعله را خاموش کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا