تغذیهمامان بابا

اگه دنبال یه ناهار نانی ارزان و خوشمزه‌ای، این غذای مراکشی رو از دست نده

معمولاً درست کردن غذا برای ناهار که بچه‌ها از مدرسه می‌آیند و منتظر غذای خوشمزه هستند کمی سخت است، مخصوصاً وقتی کار داریم و سرمان شلوغ است و یا خسته و گرسنه از راه رسیده‌ایم و دلمان یک غذای خانگی می‌خواهد.

مدرسه آنلاین– خیلی از ما هر روز از خودمان می‌پرسیم که ناهار چی بپزم؟ جواب این سؤال وقتی سخت‌تر می‌شود که به دنبال یک غذای جدید، ارزان، خوشمزه و البته نانی هم باشیم. خوراک مراکشی از آن غذاهای مناسب برای وعدۀ ناهار است و طعم جذابی هم دارد.

ما امروز با طرز تهیۀ خوراک مراکشی به عنوان یک ناهار نانی و خوشمزه در خدمت شما هستیم.

مواد لازم:

‎بادمجان دلمه‌ایی تقریباً بزرگ: دو عدد 

گوجه فرنگی بزرگ: سه عدد

‎پیاز : یک عدد متوسط

فلفل شیرین: دو عدد 

تخم مرغ: سه تا بزرگ

پنیر موزارلا: نصف پیمونه

جعفری ساطوری: مقداری

رب: یک قاشق غذاخوری سرخالی (با آب داغ ترکیب بشود که رقیق شود.)

پاپریکا: یک قاشق چایخوری‎

زردچوبه: یک قاشق چایخوری‎

سیر: دو حبه (یا پودر سیر: یک قاشق مرباخوری)

پونۀ کوهی خشک یا آویشن: یک قاشق چایخوری‎

نمک: به میزان لازم

آب لیموی تازه یا نارنج: به میزان لازم (دلبخواهی است.)

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا ماهیتابه رو روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود. سپس بادمجان‌هایی را که پوست کندید و مکعبی خرد کرده‌اید، بدون آب در آن بریزید. کمی که آبش کشیده شد و گرم شد، روغن را به آن اضافه کنید. سپس نمک و فلفل سیاه بزنید و اجازه دهید کامل بپزد و سرخ شود. اینطوری بادمجان‌ها روغن کمتری می‌کشد. بادمجان‌ها را کنار بگذارید.

مرحلۀ دوم:

حالا پیازهای خلالی خرد شده را تفت دهید. سپس فلفل شیرین خردشده به آن اضافه کنید و آنها را سرخ کنید. سپس گوجه‎های رنده یا پوره‌شده را اضافه کنید. کمی که آبش گرفته شد، رب را با آب مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحلۀ سوم:

حالا ادویه‌ها را به مواد اضافه کنید و تفت دهید. نگذارید آب گوجه کامل کشیده شود. سپس بادمجان‌ها را اضافه کنید و تفت دهید. بعد برای هر تخم‌مرغ جا باز کنید و تخم‌مرغ‌ها را در جاهای خالی بشکنید. سپس پنیر موزارلا رویش بریزید. جعفری ساطوری‌شده و پونۀ کوهی یا آویشن روی آن بریزید و درش را بگذارید تا پنیر آب شود و تخم‎مرغ‌ها بپزد. 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا