تغذیهمامان بابا

فکر میکردی خوشرنگ ترین مربای جهان به این سادگی درست بشه؟!

مربا یکی از شیرینی‌جاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مربا معمولاً از میوه‌های مختلف شیرین تهیه می‌شود و هر فصلی هم میوه و طعم مخصوص خودش را دارد.

مدرسه آنلاین– حالا که پاییز با میوه‌های خوش‌عطر و رنگش از راه رسیده، با هنرمندی می‌توان این رنگ‌های شاد را به سفره‌ها آورد. از جملۀ این میوه‌ها لبو است که مربایش با آن رنگ بی‌نظیر و رایجۀ دلپذیر سر سفرۀ صبحانه یک جلوۀ ویژه‌ای دارد.

برای آموزش پخت مربای لبوی خوش‌رنگ و خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم

لبو: یک ‏کیلو
شکر : 700 گرم
گلاب و عرق بیدمشک:  نصف استکان
آبلیمو: یک ‏قاشق غذاخوری
آب: چهار ‏لیوان

طرز تهیۀ مربای لبو

لبوها را پس از آنکه پوستش را کندیم، حبه‌قندی خرد یا رنده می‌کنیم. آن را داخل قابلمۀ مور نظر می‌ریزیم و رویش آب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم. برای پخت اولیه نیم ساعت کافی است که در آب بجوشد. (می‌توانیم به سلیقۀ خود با قالب‌های گل و … لبوها را قالب بزنیم.)

بعد شکر را به همراه یک استکان از آب لبو داخل لبوها می‌ریزیم. یک ساعت زمان بدهید تا مربا با شکر بجوشد. 

حالا گلاب و بیدمشک و آبلیمو را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. روی قابلمه دمکنی بگذارید و بعد درب قابلمه را ببندید. حرارت اجاق گاز را کاملاً کم کنید و ۱۵ دقیقه فرصت بدهید تا مربا جا بیفتد. سپس شعله را خاموش کنید، ولی درب قابلمه را برندارید و اجازه بدهید، مربای لبو با دمکنی بماند تا کاملاً سرد و خنک شود. بعد از گذشت چند ساعت که مربا خنک شد، درب قابلمه را بردارید و مربا را داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و حتما داخل یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا