شعر و داستانکتابخانه

شهرهای منهدم شده، از تازه های کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «شهرهای منهدم شده» اثر جهانگیر شهلایی در حوزۀ داستان به تازگی وارد بازار نشر شده است. این کتاب را نشر کتابسرای تندیس در 160 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «در ابتدا فقط واحه بود. بعد خلد برین شد! ۳ سال پیش به دعوت عزیزی در مسابقه داستان کوتاه جمالزاده، قرار شد قصۀ کوتاهی بنویسم در مورد اصفهان. هرچند آن استاد و بقیۀ افراد مطلع انتظار داشتند داستان سرراستی بنویسم در باب زیبایی های اصفهان با محوریت مردمان نازنینش، قصۀ من داستان ناسرراستی درآمد در باب کژی های آینده اصفهان با محوریت یک انسان نه چندان نازنین که اصولا اصفهانی نبود!

بعد از آنکه همه را از خودم نا امید و سرخورده کردم قصۀ دیگری نوشتم برای یک جای دیگر در همان زمان و مکان و با موضوعی دیگر.

این دو داستان ماه ها در گنجه خاک می خوردند و اصلا فراموششان کرده بود تا اینکه در زمان فترت بعد «لطفا منتظر بمانید» به فکر ایده های جدید بود و خودم را آمادۀ نوشتن رمان جدیدی می کردم یادشان افتادم. فضایشان شدیداً به حال و هوای خودم آن روزها (و این روزها) نزدیک بود و نیرویی مرا هل می داد به گسترش دادنشان.

کم کم اتفاقات دور و برم ایده های جدیدی به من می دادند و داستان ها خودشان را تکمیل می کردند. من وسیله بودم، آن ها خود را دیکته می کردند.

حاصل این دیکته و انشا، شد ۹ داستان به ظاهر جدا اما در واقع متصل به هم. در ایران ۴۰ سال بعد و آینده ای که نا امیدی و تباهی بخشی عادی از زندگی بدوی انسان ها شده است و شاید سیاسی ترین چیزی که در عمرم نوشته ام»

از جهانگیر شهلایی کتاب «لطفا منتظر بمانید» نیز منتشر شده است.

کتاب «شهرهای منهدم شده» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا