شعر و داستانکتابخانه

داستان «خانم معلم پرنده» از تازه های کتاب کودک

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «خانم معلم پرده1» اثر یانکه اسخاتفلد، در حوزۀ داستان کودک و نوجوان به تازگی راهی بازار کتاب شده است. این کتاب را مهرنوش گلشاهی فر ترجمه کرده و نشر هوپا در 200 صفحه منتشر کرده است.

در خلاصۀ این کتاب آمده است: «خانم‌معلم یوسیه شبیه خانم‌معلم‌های معمولی است، ولی یک قابلیت عجیب و غریب دارد؛ وقتی جان حیوانی در خطر باشد، تبدیل می‌شود به خانم‌معلم پرنده!

فقط باید یک‌تکه گچ گاز بزند! در همین موقع نیرویی فوق‌العاده پیدا می‌کند و مثل طوفانی سبزرنگ پرواز می‌کند. خیلی زود دانش‌آموزانش متوجه‌ این قدرت عجیب می‌شوند، اما همگی قول می‌دهند که از این ماجرا به مدیر سخت‌گیر مدرسه حرفی نزنند. آن‌ها با همکاری یکدیگر راه‌های فرار و دلایل قابل‌قبول برای خانم‌معلم یوسیه پیدا می‌کنند تا وقتی که از پنجره وارد کلاس می‌شود، مشکلی برایش پیش نیاید. در این میان، اتفاقات خیلی عجیبی توی باغ‌وحش شهر رخ می‌دهد؛ مدیر باغ‌وحش به‌صورت ناگهانی ناپدید می‌شود و یک ببر هم دزدیده می‌شود! آیا خانم‌معلم پرنده می‌تواند به‌موقع به کمکشان برود؟»

یانکه اسخاتفلد نویسندۀ هلندی کتاب های کودکان است. او از سال 2007 به نوشتن کتاب کودک پرداخت. اولین کتاب وی به نام «ویلا فاین» برندۀجایزه شد. او در سال 2012 برای کتاب Superjuffie از سنای هیئت منصفه کودکان هلند دریافت کرد.

شما می توانید کتاب «خانم معلم پرنده» را از نشر هوپا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا