اخلاقی مذهبیکتابخانه

«خدا و منطق در اسلام» از تازه های بازار کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «خدا و منطق در اسلام» نوشتۀ جان والبریج، در حوزۀ دین پژوهی راهی بازار کتاب شده است. این کتاب را احمد کاظمی موسوی ترجمه کرده و نشر آگاه در 244 صفحه منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «گزارش از دین اسلام پس از درگذشت پیام آور آن با عقلانیتی پیوند خورده که نقش آن در بازپروری آیینی که شریعت نام گرفته، به درستی شناخته نشده است. بسیاری از پژوهندگان ادبیات اسلامی فقه و اصولی را که از شرع برخاسته، یا فلسفه و کلامی را که پیرامون آن پدید آمده، با نگاه تاریخی زمان خود نگریسته اند، و به خردورزی هایی که در تبیین احکام وحیانی و استوارساختن مبانی آن در طول تاریخ به کار رفته توجه کافی ننموده اند. جان والبریج، استاد فلسفه و زبان های خاورمیانه در دانشگاه ایندیانا، این خردورزی را خلیفه گری عقل از وحی، در واقع خدمت گذاری به آن، برآورد کرده است. او که سالیان بسیاری را با مسلمانان چه در امریکا و چه در پاکستان محشور بوده، در کتاب خدا و منطق در اسلام کارکرد این عقلانیت را در حوزه های فقه، حدیث، اصول، کلام، فلسفه، و سرانجام در منطق بررسی می کند.»

والبریج کارشناس فلسفه اسلامی و تاریخ فکری اسلامی است. او همچنین در مورد پزشکی یونانی-اسلامی تحقیق می‌کند. جدیدترین کتاب‌های او «خدا و منطق در اسلام: خلافت عقل» و «نمونه‌های اسکندریه جالینوس» است.

کتاب «خدا و منطق در اسلام» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا