علمی هنریکتابخانه

مدارس عشایری ایران در دوره پهلوی راهی بازار کتاب شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «مدارس عشایری ایران در دوره پهلوی» اثر الهام ملک زاده در حوزۀ تاریخ معاصر منتشر شده است. این کتاب را نشر شیرازه در 310 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «در تکاپویی که در آستانه به قدرت رسیدن پهلوی اول، برای چاره‌اندیشی توسعه نایافتگی ایران صورت گرفت، ایلات و عشایر ایران در معرض اتهام قرار گرفتند که با مرکزگریزی، تمرد، غارت و ستیزه‌های مداوم ایلی و عشیره‌ای ایران را دچار عقب‌ماندگی کرده‌اند. بنابراین در دوره پهلوی اول بر پایه سه اندیشه دولت‌سازی، ملت‌سازی و مدرن‌سازی اقدام به خط مشی‌گذاری برای ایلات و عشایر کردند و پس از آرام‌سازی و خلع سلاح، اسکان و سلب قدرت از روسای آنان برای ساماندهی فرهنگی ایلات و عشایر چاره‌جویی‌هایی کردند. این کتاب قصد دارد این موضوع را بررسی کند که چه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در دولت پهلوی اول برای ایلات و عشایر انجام گرفته و این برنامه‌ها با چه مقاصدی بوده است؟»

کتاب «مدارس عشایری ایران در دوره پهلوی» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا