تغذیهمامان بابا

تنقلات سالم برای کودکان

یک کارشناس ارشد زیست شناسی درخصوص تنقلات سالم برای کودکان گفت: برگه‌های میوه به دلیل طعم شیرین و مزه متنوع جایگزین مناسب پاستیل، تافی و آبنبات‌های نرم است.

مدرسه آنلاین- یک کارشناس ارشد زیست شناسی درخصوص تنقلات سالم برای کودکان گفت: برگه‌های میوه به دلیل طعم شیرین و مزه متنوع جایگزین مناسب پاستیل، تافی و آبنبات‌های نرم است.

علیرضا امیرآبادی‌زاده گفت: برگه زردآلو سرشار از ویتامین A بوده و به رشد مطلوب اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی می‌شود.

وی ادامه داد: هر چه این برگه نازک‌تر باشد درصد ویتامین A آن بیشتر است، برگ هلو نیز به رفع عطش کمک کرده و اشتهاآور خوبی است و سموم بدن را دفع می‌کند.

آلو سرشار از ویتامین B

امیرآبادی‌زاده اظهار کرد: آلو، زردآلو، آلو سیاه، آلو بخارا و آلوچه جنگلی خشک شده یا تازه جایگزین مناسب لواشک‌های صنعتی است.

این کارشناس ارشد زیست شناسی گفت: آلو بخارا صفرا را دفع، کبد را تقویت و خون را تصفیه می‌کند و جوش‌ها را التیام می‌بخشد و از عوارض کم‌خونی می‌کاهد.

وی افزود: آلو جنگلی، ترش و ملس بوده، ملین و ادرار‌آور خوبی است، گرمی خوراکی‌ها را دفع می‌کند، کلیه‌ها را شست و شو می‌دهد و از پر فشاری خون می‌کاهد.

امیرآبادی‌زاده با بیان اینکه آلو سیاه مسکن حرارت درونی و حالت تهوع و سرگیجه بوده و در رفع خارش بدن موثر و سم زدای خوبی است، گفت: بهترین آلو، آلوی سیاه است که ویتامین B زیادی دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: مویز، حبه‌های درشت خشک شده انگور سیاه و کشمش حبه‌های انگور سبز است که تهیه شده آن از انگور قرمز خواص بیشتری دارد و پر خاصیت‌ترین آن انواع پرگوشت، کم‌دانه یا بی‌دانه است.

امیرآبادی‌زاده یادآورشد: در مقایسه با مویز، کشمش خواص کمتری دارد و برای مادران شیرده، سالمندان و کودکان در حال رشد مفید است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا