خبر ویژه

تشدید خشونت و افول اخلاق در مدارس کشور

 فضای مجازی را که بررسی کنید، شاهد انتشار فراوان کلیپ ها و تصاویری از کلاس های درس و به صورت کلی مدارس کشور هستید که تأسف بار است و حکایت از چالش های عجیب اخلاقی و اجتماعی در مدارس است.

مدرسه آنلاین- عمده این کلیپ هایی که مورد اشاره قرار می گیرد، مرتبط به نیمه دوم فروردین سال جاری و شرایط جدیدی است که مدارس دوباره با جدیت بازگشایی شده است.

در این کلیپ ها که بسیاری از آنها امکان انتشار در این پایگاه خبری را ندارد، شاهد افول شدید اخلاق و نیز تشدید وحشتناک خشونت و نیز بی احترامی به مقام معلمان هستیم.

این شرایط عجیب در حالی است که از آنسو به نظر می رسد مقام های مسئول به ویژه متولیان ارشد آموزش و پرورش کشورمان نیز به این تحولات بی توجه هستند و چه بسا علاقه ای به پذیرفتن این واقعیت ها ندارند.

واقعیت هایی که البته بیم آن می رود در آینده برای جامعه به چالش های لاینحلی تبدیل شوند و کشور را در ابعاد مختلف دچار مشکلات بزرگی کند.

صرف نظر از دعوای شدید و زد و خوردی که در نوبت قبل در این رسانه به آن پرداخته شد و بازخوردهای فراوانی نیز داشت، واقعیت این است که چنین اتفاقی و زد و خورد شدید دانش آموزان محدود به آن کلیپ نیست و کلیپ های فراوان دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به یکی دیگر از آنها اشاره می شود.

در کلیپ های فراوان دیگری نیز شاهد این هستیم که دانش آموزان دختر و یا پسر با رفتارهای خارج از عرف که آزادانه در فضای مجازی به اشتراک می گذارند، از اصول و ارزش های اخلاقی عبور کرده اند.

اگرچه چنین تحولاتی کم و بیش در گذشته نیز وجود داشته است، اما آنچه این روزها شاهد آنیم پرده جدید و ترسناک دیگری از تشدید خشونت ها و افول ارزش هاست که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

 

 

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

    1. تا دیر نشده و پیامدهای وحشتناک این بحران بیش از این دامنگیر جامعه نشده باید کسانی که از لحاظ اقتصادی یا سیاسی ذی نفع نیستند اما در عین حال در مسائل آموزشی و تربیتی صاحب نظرند راهکار گذر از این بحران را ارائه دهند

  1. چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید….
    نتیجه برخورد با ناظم و مدیر و معلم به خاطر مو و… میشه همین.
    بچشید که گوارای وجودتان

    1. نه دوست عزیز بحث فراتر از تنبیه توسط چند تا مدیر و معلم هست . همین بچه ها رو توی خیابون و کوچه ها ببین اونجا این رفتارها رو چطور توجیه میشه کرد ؟ در بی خبری والدین فضای مجازی این روزا داره کاری با بچه ها می کنه که …

  2. اسيب هاي اجتماعي بعد از قرنطیه، احتیاج به دقت نظر بیشتری دارد.
    الان موقع استفاده از مشاوران و دخالت متخصصان این امر است.

  3. وقتی تو مدرسه ثامن مشهد برای کلاس اولی ها آهنگ “بیا قرش بده ” ساسی مانکن رو میگذارن ، توقع دارین وقتی بزرگ میشن علامه طباطبایی از اب در بیان؟

  4. هرکسی آن دِروَد عاقبت کار که کِشت….
    این نتیجه لگدمال کردن مقام معلم و بها ندادن به آموزش و پرورش در طول چند دهه است! تعجب نکنید….

  5. کشور رو از همه لحاظ به فروپاشی رسوندید فقطم بلدید بگید کار دشمن بود . کار فضای مجازی بود … شماها بی لیاقت و دزدید که مملکت به این روز افتاده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا