خبر ویژه

تجمع اعتراضی دانش آموزان اصفهانی؛ امتحان حضوری نمی خوایم، نمی خوایم

 چند روزی است که جمعی از دانش آموزان اصفهانی در اعتراض به برگزاری امتحانات در پایه های نهم و دوازدهم در برابر اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تجمع می کنند.

مدرسه آنلاین- این دانش آموزان با سر دادن شعارهایی مانند ” امتحان حضوری ، نمی خوایم ، نمی خوایم ” ؛ به تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری اعتراض دارند.

برخی از دانش آموزان در توضیح خواسته خود بیان می کنند که وقتی تدریس و ارائه دروس به صورت ” غیرحضوری ” بوده است چرا باید برگزاری امتحان به صورت حضوری باشد ؟

این سخن در حالی بیان می شود که وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی را برای بازگشایی مدارس در 15 شهریور سال 1399 به مدارس ابلاغ کرد اما پس از گذشت مدتی کوتاه و علی رغم گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر استقبال بیش از 50 درصدی خانواده ها از این تصمیم مدارس مجددا تعطیل شد.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر پرسش منتقدان مبنی بر استمرار طولانی مدت مدارس ، علت این گونه تصمیمات را همواره به ستاد ملی مقابله با کرونا احاله داده اند.

همچنین در روزهای گذشته وزیر آموزش و پرورش با بیان اهمیت امتحانات پایه نهم و دوازدهم تأکید کرد که با رعایت همه پروتکل های بهداشتی امتحانات این دو پایه باید حضوری برگزار شود.

دانش آموزانی که مخالف برگزاری امتحان حضوری هستند، برای این مخالفت مسئله کرونا و ترس از ابتلا به این ویروس را مطرح می کنند.

حال اینکه در تجمعات اعتراضی آنها که برگزار می شود نیز احتمال ابتلا به کرونا بابت عدم رعایت فاصله اجتماعی و دیگر پروتکل ها بالاست.

با این اوصاف از این دانش آموزان باید پرسید شما که نگران ابتلا به کرونا با حضور در تجمع نیستید، چگونه از ابتلا به کرونا در جلسات امتحانی ترس دارید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا