خبر ویژه

استخدام طلاب در مدارس خوب است یا بد؟

طرح امین و استخدام طلاب در مدارس از جمله برنامه هایی است که وزارت آموزش بر آن تأکید دارد و در دولت جدید نیز با جدیت پیش می رود. همچنین به تازگی مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل جزئیات بیشتری از آن را مطرح کرده است.

مدرسه آنلاین-  به نقل از «عرشه آنلاین»، کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در همایش مجریان و مشارکت کنندگان «طرح تربیتی امین» با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت اظهار کرد: پیوند بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه «طرح امین» در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود، افزود: تاکید سند تحول بنیادین برای تربیت نسلی تحول‌خواه، متدین و باورمند به آموزه‌های دینی نشانگر اهمیت این سند در نظام آموزشی کشور است که باید این سند به دست دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و مربیان تعلیم و تربیت اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: توام شدن زندگی امروزی با اقتضائات فضای مجازی و دنیای دیجیتال امری بدیهی است که ما در چنین فضایی که دنیای دیجیتال جوانان و خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده باید با نگاه تعاملی، همه ظرفیت‌های خود را برای تربیت نسل جوان و نوجوان به کار گیریم.

صفری با بیان اینکه ما در آموزش بسیاری از مسائل در مدارس به خصوص آموزه‌ها و فرائض دینی غفلت کرده‌ایم، گفت: شبهات در ذهن‌های دانش آموزان توسط طلاب همکار در «طرح امین» باید به صورت علمی و منطقی جواب داده شود.

وی با اشاره به مشارکت ۴۱۸ نفر از طلاب و روحانیون در اجرای «طرح امین» در اردبیل افزود: دولت‌های گذشته در به کارگیری طلاب در مدارس و اجرای مفاد این سند سهل انگاری کرده‌اند ولی دولت جدید در راستای «جهاد تبیین» مدنظر رهبری، این کار بزرگ را شروع کرد.

در رابطه با جزئیات بیشتر این طرح و نیز محاسن و معایب آن، یکی از دبیران و کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار مدرسه آنلاین، گفت: از حدود ده دوازده سال پیش آموزش و پرورش با همکاری مدیریت حوزه های علمیه اقدام به جدب تعداد محدودی روحانی و طلبه برای حضور در مدارس با هدف برگزاری نماز جماعت و رفع شبهات دانش آموزان به صورت محدود کرد و در این فضا اساساً حقوقی برای طلبه ها دیده نشد و در واقع یک اقدام فی سبیل الله بود.

وی ادامه داد: قبلاً این کار یک کار جهادی و محدود بود ولی از دو سه سال قبل از طرف حوزه های علمیه رسمی تر شد و هم ساعت موظفی برای طلبه ها در نظر گرفته شد و هم حقوقی برای آنها دیده شد که البته حقوق بسیار ناچیزی است که حوزه به آنها پرداخت می کند.

این کارشناس قرآنی آموزش و پرورش افزود: ولی در دولت فعلی اهتمام بیشتری به این موضوع شده و تعداد طلبه ها در مدارس افزایش یافته است. این را هم اضافه کنم که ممکن است در یک مدرسه طلبه تدریس هم کند که اگر این اتفاق بیافتد به صورت اضافه کاری است و از مدرسه حقوق هم ممکن است دریافت کنند.

این کارشناس همچنین در نقد این طرح گفت: ایرادی که به این طرح وارد است این است که بسیاری از این طلبه ها جوان هستند و جدا از اینکه شاید تسلط کافی برای پاسخگویی به شبهات را نداشته باشند، همچنین با فضای مدرسه، روانشناسی کودک و نوجوان و اصول دبیری چندان آشنا نیستند که این مهم گاهاً زمینه ساز برخی مشکلات و حاشیه ها به ویژه در مدارس پسرانه می شود.

مستند به این گفته ها به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش و نیز مراکز حوزه علمیه باید اجرای طرح امین را با حساسیت و دقت بیشتر دنبال کنند و ضمن آسیب شناسی این طرح برای نقدهایی که به آن وارد است فکر اساسی بکنند.

نوشته های مشابه

‫154 دیدگاه ها

      1. علم جدای از ایدئولوژی نیست. همه علم از آن خدای متعال است. اوست که علم را به بشر القا کرده است. پس علم غیر ایدئولوژیک نداریم

      1. چون اطلاع نداری میگم بگیر تجربه ثابت کرده این کار از اساس اشتباه بزرگیه اگه صورت بگیر فرستادن بچه ها به مدرسه نباید صورت بگیردد فقط بگیر که چی گفتم نمی تونم توضیح بیشتری بدم فقط بگیر

    1. متأسفم، خود علم امر ایدئولوژیک است‌ ،چون‌ علم از معانی است‌ نه ذات‌، اون فن است که‌ کاربردی است

      1. من چون تو مدرسه ام ؛دقیقا میبینم که این نیاز مدارسمون هست . ما تاثیرات حضور رو در مقاطع مختلف به چشم دیده ایم که چقدر مثبت بوده .
        علم به تنهایی راه رو به جایی نمیبره و نتیجه اش میشه الان که کودکان ونوجوانان دریای اطلاعاتند اما چون فقط تک بعدی علمی است ؛ در ابعاد دیگر رها وسردرگمند.در ضمن دین خودش برپایه عقل وعلم هست اما راهبردی .

        1. از خنده روده بر شدم.نیاز مدارس؟تاثیرات حضور؟اگر مثبت بود که باید بیشترین تاثیر را در دانشگاه و دانشجویان می گذاشت که حضرات چندین سال است در آنجا حضور دارند.خخخخخخخخخخخخ

      2. من چون تو مدرسه ام ؛دقیقا میبینم که این نیاز مدارسمون هست . ما تاثیرات حضور رو در مقاطع مختلف به چشم دیده ایم که چقدر مثبت بوده .

          1. اساس این کار ازپایه و حتی مطرح کردن آن به خاطر حفظ و جایگاه روحانیت به صلاح آموزش وپرورش و حتی خود روحانیت نمی دانم خواهش میکنم این کار رانکنید این را از این جهت می گویم که خودم تجربه کار با اعزه را دارم و اگر دست من بود تمام روحانیتی که در ادارات و تحت هرعنوانی مشغول بودن اخراج می کردم چون تبعات زیادی هم برای خودشان و اسلام و جامعه دارد روحانیت وظیفه اش مشخص راهش مشخص ومقصدش روشن است اینکه گفتم از روی دلسوزی بود نه خدای نکرده دشمنی چون روحانیون در بریعضی ادارات و اروگانها خوب عمل نکرده اند.

        1. دبیران معارف اسلامی ومربی پرورشی ومعاون پرورشی پس
          چکاره اند. وایراد ندارد آیا روحانی محترم حاضرند مثل معلمان عزیز بصورت منظم وسر وقت در مدرسه خضور یابند.ومنظم ومرتب درس بدهند.

    2. اتفاقا بسیار عالی اگه یک کار خوب اموزش پرورش کرده باشه اونم همینه
      ملاشدن چه اسون ادم شدن محاله
      مهم تر از اموزش افزایش بصیرته

      1. همین که تو بصیرتت زیاد شده کافیه نمیخواد بچه های ما رو از دین و ایمان منزجر کنید، کاری که تا بحال انجام دادید و نتیجه اش را دیدید

  1. من از خیلی از پدر و مادرها این موضوع رو شنیدم که دوست دارن بچشون فقط درس های تخصصی رو بخونه و از استخدام طلاب ناراضی هستند.

    طرف دوست داره بچش بشه دکتر و علوم تخصصی رو یاد بگیره

    1. اقا محمد من خودم معلمم ۳۰۰خورده ای دانش اموز داریم اتفاقاتعداد زیادی اولیاء از حضور روحانی مدرسه خیلی رضایت دارن چقدر برنامه های جذابی از جمله جشن و….برا بچه ها اجرا میکنه حتی زنگ تفریح بین بچه هاست چقدم دلسوزانه کار میکنه بعدشم حضور روحانی درمدرسه منافات با ای نداره ک بچه طرف بخواد بشه دکتر یابخواد علوم تخصصی رو یاد بگیره روحانی مدرسه همون کارای پرورشی رو انجام میده روحانی مدرسه ب اون بچه ک میخواد پزشک بشه در قالب داستان ،ایات وروایات اموزش میده دراینده پزشک شدی تزکیه داشته باش اهل کمک کردن ب مناطق محروم باش وجدان کاری و….روداشته باش ثمرش میشه ی دکتری ک خودم ب عینه دیدم ک مرتب ب مناطق روستایی سر میزنه و محرومین رو مداوا میکنه وحتی موقعی ک تو مطبش هست قران خوندش ترک نمیشه خیلی از اوقات هم ازبیمارا پول نمیگیره خب چنین پزشکی قطعا تو ایام جوانیش روش کار فرهنگی ومذهبی شده ک چنین خصلتایی رو داره

      1. وقتي براي پزشك شدن و گرفتن مدرك دكترا ،‌ خانواده دانشجو بايد كلي هزينه پرداخت كنند ،‌طبيعي هست كه بعد از گرفتن مدرك تمام تلاش اون دكتر و يا دكترا جبران اين هزينه سنگين با دريافت مبالغ بالاي ويزيت و عمل جراحي و فروش دارو و پورسانت و زير ميزي بايد باشه !!! آموزه هاي ديني و پرورشي هم هيچ كمكي نخواهد كرد . پول همواره برتر از دين و اعتقاده . در گذشته وقتي به يك پزشك مراجعه مي كرديم بلافاصله مي گفت روي تخت دراز بكش و شروع مي كرد به معاينه باليني ، اما الان چندين ساله كه پزشكان از اينكار امتنا ميكنند و بلافاصله مي فرستن آزمايش ،‌ سي تي اسكن ‌، ام آر آي ،‌نوار قلب و و و . چون اين مراكز به پزشكان پورسانت هاي خوبي ميدن به پزشكان . من خودم سال ها است تو يك مركز تصوير برداري كار ميكنم و شاهد همه اين موارد هستم .

    1. سلام دوست عزیز میشه لطف کنید با سند صحبت کنید کدوم روحانی با جیب مردم وبیت المال اموراتش را میگذرونه ؟
      باچندتا روحانی ارتباط دارید ؟

    2. سلام این کارخوبه چون ما تومدرسمون روحانی داریم عربی درس میده خیلیم عالی واخلاقشم خیلی خوبه

    1. سلام،من خودم مربی طرح امین هستم،نمیخوام از خودم تعريف کنم،ولی از موقعی که وارد مدرسه شدم،تغییر و تحولات زیادی توی مدرسه حاصل شده،خانواده ها خیلی ناراحت بودن میگفتن معلم ها اصلا به بچه هامون قرآن یاد نمیدادن فقط ریاضی و فارسی،دانش آموز سال بالایی بلد نبود یک کلمه قرآن بخونه الان نزدیک دوماهه وارد مدرسه شدم و باهاشون تدريس قرآن‌ دارم خداروشکر بهتر شده قرآن خوندنشون ،آمار خشونت و دعوا هم خیلی توی مدرسه بالا بود اونم خداروشکر با مشاوره و صحبت کردن با بچه‌ها و….خیلی کم شده،خیلی والدین و معلم ها و بچه ها ازم راضی هستن تنها تدریس نمیکنیم ،کلی کار انجام‌ میدیم کارهای تربیتی و پرورشی و مناسبات و بحث های اخلاقی و اعتقادی و… و تاثیرات مثبتی رو در دانش آموزان مشاهده کردم.
      استخدام هم نیستیم که بخوایم حقوق بالایی بگیریم. هدف اولمون هم رضای خداوند هست،چون حقوق کمی که ما میگیریم شاید شماها حاضر نباشین با این حقوق کم یه همچین مسئولیتی رو قبول کنین.

      1. باید هم از خودت تعریف کنی، اینقدر زیاده روی کردین که همه منزجر شدن از هرچی دینه

  2. به جای طلاب نیروی متخصص اموژش استخدام کنید که مجبور نباشید معلم فیزیک رو توی مقطع ابتدایی به کار بگیرید

    1. تحصیلات یک طلبه سطح 2 به اندازه یک فردی هست که مدرک دکترا داره کتبی که در حوزه تدریس میشه در همه زمینه هاست لطفا اوا تحقیق کنید بعد بیاین در مورد علم یک طلبه با یک دانشگاهی حرف بزنید

  3. خیلی خوبه فرزندان ما واقعا احتیاج به تعالیم دینی وقرانی دارند واقعا کوتاهی شده در حقشون هم ازجانب خانواده وهم از جانب مدرسه

  4. تقریباً بعد از هشتاد سال غیبت بخاطر سیاست نادرست رضا خان که متأثر از سیستم غربی بود، حضور طلاب در مدرسه ها را به فال نیک می گیریم .
    کاری که از دیر باز تا کنون در آن تخصص دارند (البته در رشته های مرتبط )
    حالا با کمی تغییر می تواند بسیار مفید واقع شود .

  5. به نام خدا معمولا در هر شهری روحانیون زیادی تشریف دارند. بهترین کاری که ،با درسی که در حوزه خواندند ارتباط داردکه همان تبلیغ می باشد که یه عمل فرهنگی است اینه که به اینها اجازه ی دایر کردن مدارس غیر دولتی بدهندو اینها مدارس غیر دولتی باز بکنند و از این طریق جذب دانش آموز بکنند.

    1. من اگه بچه داشتم آخوند بخواد به بچم درس بده حاضرم تو بچمو بی سواد بذارم یا خودم بهش آموزش بدم ولی نمی‌ذارم بره مدرسه ی طلابی

  6. اتفاقا اشتباه اینجاست عمل به فرایص دینی اموزشی نیست بلکه پرورشی است چون درکتاب درسی و…صداوسیما فرایص دینی اموزش داده شده ولی اثار ان کم رنگ است چون به بعد اموزشی توجه شده وبعد پرورشی عافل بوده اند
    حصور روحانیان چالش وافت خود را خواهد داشت وباید سنجیده تر برخورد شود چه مدارس پسرانه چه دخترانه

  7. در آموزش و پرورش باید نخبگان ( حتی نخبگان مذهبی) از طریق آزمون و مصاحبه جذب شوند

    نه بصورت بخشنامه ای و طرح و برنامه!!!!!

  8. مگه برخی معلمان آموزش پرورش لاییک چه گلی زدن به سر دانش آموزان که بگیم طلبه نیاد . همیشه گندهاشون و میزنن بعد پای درست کردن که میشه دنبال طلبه ها میگردن.
    حداقل طلبه ها بی دین نیستن

    1. آخوندی؟؟خیلی تند حمایت میکنی اینهمه آخوند در مقامات مختلف مشغول روز به روز اوضاع دینی مملکت افتضاح تر شده پس نتیجه نداده زیاد برای ورود روحانیت به آموزش وپرورش جوش نزن

  9. ای کاش ایقد که بفکر شغل و معیشت طلاب هستین یک صدم هم فکر مردم عادی می‌بودین ادارات که هستن یه روز کلانتری یه روز مدارس یکروز پارک ها سینماها بانک ها
    بجای اینکارا فکر معیشت مردم بینوا باشید که کمرشون زیر فقر خورد شده صداشون هم دربیاد اغتشاشگر هستن

  10. حداقل بگذارید مدارس ایران سالم بماند و از ورود طلاب به مدارس جلوگیری کنید تدریس در مدارس کار طلاب نیست

  11. من خیلی موافقم یکی از معلمام طلبه هست خیلی خوب درس میده اخلاقش خیلی خوبه همه بچه‌ها باهاش رفیقن

  12. طرح خوبی نیست

    والدین استقبال نمی کنند

    معلمان باید به دانش روز مجهز باشند

  13. طرح بسیار عالی هست موافقم به خصوص تو این دوره که بچها شدیدن نیاز به اطلاعات دینی دارن .

  14. منکه بعنوان دانش آموز خیلی راضی ام، از اخلاق و رفتارشون نگم براتون خیلی کارشون عالی هست، خدا حفظشون کنه.

  15. به عنوان یه معلم شاغل در آموزش و پرورش ،این طرح اصلا” مورد قبول دانش آموزان قرار نگرفته و اثرات منفی بر روی افراد مذکوردارد.
    ضمن اینکه هر معلمی که غیر از دانشگاه فرهنگیان جذب شده باشد هرگز موفق نخواهد شد و اثرات تخریبی زیادی رود دانش آموزان و جامعه خواهد گذاشت

    1. خدا را شاهد می گیرم من از بچه هاهمین هفته نظر خواهی کردم از حضور اینها در دبیرستان همه دانش آموزان نظر مخالف داشتند….

  16. عالیه 👌 مخصوصا اینکه از طلاب خوش اخلاق و باذوق استفاده بشه که بتونه بچه ها رو جذب کنه.

  17. چراازخوددانش امورنظرخواهی نمیکنن؟
    ما حق نداریم برای آینده بچه هامون تصمیم گیری کنیم بهتره بهشون اعتماد کنیم چون اوناتکامل یافته خودمونن آینده مال اوناست

  18. طرح خیلی خوبیه
    متخصص فیزیک و… جای خودش,متخصص دین واخلاق هم جای خودش
    اموزش باید همه جانبه باشه

  19. رحمت به پدر و مادر کسی که این پیشنهاد را داده.از این بهتر نمیشه،نمیدونم،چرا تا بحال اینکارم انجام ندادن،اگر بشه ایران گلستان میشه،کشوری روحانی…..

  20. بسیار عالی اگر ازاول انقلاب این کار می شد اینهمه ضد دین نداشتیم والان هم اگر منافقین بذارن مبارکه.

  21. فکرنکنم سوادانهادرحدتدریس باشه آنهایی که مدرک دانشگاهی دارندوشیخ نیستندرااستخدام کنیدایناکه کارم نکنن حقوق دارند

    1. آنها هم درس خوندن و مدرک دارن و برخی هم در دانشگاه درس خوندن و هم در حوزه علمیه
      ای دیگه چه استدلالی چرا باید یه معلم به خاطر طلبه بودنش سر کار نره؟؟؟؟!

  22. آیا به نظر شما مردم بیکار و خصوصا جوانان فارغ التحصیل احساس تبعیض نمی کنند؟
    آیا در شرایطی که جوانها از طلبه ها دلگیر هستند و آنها را حکومتی می دانند، اینکار موفقیت آمیز خواهد بود؟

    1. این طرح خوبی هست درضمن طلاب ربطی به حکومت ندارن و حتی ضد حکومت هم ممکنه باشن این یکی از بهترین طرحهای اموزش و پروش بعد از انقلابه

  23. لطفا بچه های خودتونو از اون ور آب بیارین تو حوزه علمیه
    نمیخواد بچه های ما موش ازمایشگاهی شما بشن

    1. سلام به شرطی اینکه سه الی چهار دوره روانشناسی بگذرونند که چگونه با نوجوان وجوان برخورد کنند از چند نفر شنیدم ناراضی بودند ومی گفتن اگر میخواستیم بچه هامون را حوزه می فرستادیم

  24. بکارگیری روحانیون در مدارس‌ فقط باید در قالب دروس ديني و عربی و تاريخ و پرورشی باشد

  25. به نظر من عالیه ، باید بین روحانیت و فرزندان از سنین کم ارتباط برقرار شود تا این دیدگاه بدی که در مورد روحانیت ایجاد شده از بین برود

    1. هر کسی باید جای خود باشد.مدارس نیروی متخصص باید داشته باشد.نه آموزش ایدئولوژیک صرف .اصلا صلاح نیست

  26. عالی است ما امروز به علوم انسانی اسلامی ایرانی نیاز مبرم داریم، بعینه دیدم اینطور خیلی از مشکلات دانش آموزان حل شده است.
    ما از پرورش غافل شدیم و فقط به آموزش چسبیدیم

  27. قرار نیس آخوند بیاد فیزیک و شیمی درس بده که آخوند میاد قرآن و عربی و دینی و پرورشی درس میده که حیلی هم خوبه

  28. اصلاگ نه تنها خوبه بلکه واجبه البته اگه از طلاب جوان که درک صحیحی از وضعیت روز جامعه روداشته باشند .مثل استاد عالی

  29. بر اساس تجربه ۲۰ ساله خودم عرض میکنم باید از اول انقلاب این کار صورت میگرفت احسنت بالخره از هر جا جلوی ضرر رو بگیری منفعت کار کردن با طلاب هم لذتبخش هست و البته در بین بچه ها هم محبوب هستند اون افرادی که ندانسته و نفهمیده حرفهای عجیب میزنن به نظرشون پرورش تنها راه دوری از مواد مخدر و فساد و اخلاقیات فراموش شده ای مثل احترام به پدر و مادر و نظافت و اصول اولیه اسلام هست که در مدارس کلا فراموش شده

  30. قطعا خود آموزش و پرورش درس های تخصصی مثل فیزیک و شیمی و ریاضیات رو دست آدم متخصص میده…اما آموزش ابتدایی و الهیات دست روحانیت هست که بسیار عالیست…واقعا باید این طرح سالها قبل اجرا می‌شد

  31. صد در خوب است کاش این کار را ۳۰سال پیش انجام می دادید ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است تشکر می کنم اگر این کار را انجام دهید

  32. سلام همه جا پارتی و روابط هست حتی بین روحانیون ….اینها که به طرح امین میان اکثرا بی سواد ها هستند ….با واسطه اشخاص و دوستانش آن میان وگرنه با سواد ها را با مصاحبه صوری رد میکنند…اگه تحقیق کنید یقینا می بینید …..

  33. اصلا خوب نیست ب هیچ وجه.حتی ممکنه خیلی از والدین دیگه بچه هاشونو نفرستن مدرسه.

  34. عالیه.البته طلاب باید تخصصا وارد میدان شوند.اینجانب بعنوان یک معلم و مربی ورود این نوع مشاور را به مدارس مثبت میدانم.طرز رفتار و برخورد دانش آموزان بسیار تهاجمی و بی ادبانه است.و نسبت به کوچکترین مسائل اجتماعی و انسانی و الهی آگاهی ندارند.

    1. شما که نمیتونی رو تربیت بچه ها با اخلاق و رفتار درستت تاثیر بزاری اسنعفا بده روحانی بیاد درس اخلاق به بچه ها بده و حتما استخدام شما اشتباه بوده یا دروغ میگی معلمی

  35. فقط اینرا بدانید
    اساساً رویای ساختنِ بهشت بر روی زمین، رویای خطرناکی است چرا که پس از مدتی باور می‌کنند که حق دارند، تعداد بی‌شماری انسان شرور را از میان بردارند تا دیگران را به اصطلاح سعادتمند کنند.
    کارل پورل

  36. خیلی خوبه به شرطی که با سواد وآموزش دیده باشند، خوش اخلاق وبا ذوق باشند ودر این حال جدی وباجذبه باشندکه دانش آموزان از اونها سواستفاده نکنند.

  37. طرح خوبی نیست
    برای اینکه هر کی بخواد فرزندش از نظر علوم دینی و مذهبی پیشرفت کنه الحمدلله در هر محله ای به اندازه کافی حوزه علمیه خواهران و برا دران وجود داره و داره بیشتر هم میشه میتونه فرزندش رو اونجا بفرسته مگر اینکه تعداد روحانیون بی شغل زیاد شده میخواهن تو اموزش و پرورش براشون شغل درست کنن با بودن حوزها و مدارس مذهبی ضرورتی بر وجود طلاب در مدارس نیست چون تو مدرسه درس دین و زندگی. و قرآن و تفکر به اندازه کافی راجب مذهب داره تدریس میشه

  38. در ایران متاسفانه همه چیز بر اساس آزمون و خطاست، کارشناس درست و حسابی نداریم باید یک کار انجام شود تا ببینیم کی گندش بیرون میاد بعد بگوییم خوب است یا بد که آنوقت هم کار از کار گذشته. این هم همینطور.

  39. کار بسیار عالی و مفید اکثر معلم های دینی که من در مدارس دیدم اصلا از دین هیچی نمیدونن فقط کتاب رو می خوانند میرن و امتحان میگیرن بعد بچه ای که از مدرسه فارغ التحصیل میشه از ابتدایی ترین مفاهیم دینی رو نمیدونه

    1. میفرمایید پس از کجا امتحان بگیرن، یعنی مطالبی که تو کتاب نوشته به کنار و برن از چیزهای دیگری امتحان بگیرن،
      اصلاً جان خودت چیزی را که نوشتی، دقیقاً متوجه نوشته ات شدی؟؟

  40. به عنوان یک معلم و یک فرد مذهبی این کار را درست نمیدانم چون جو حاکم دربین دانش اموزان و اولیای اکثریت انان جوی بدبینانه به این قشر است و متاسفانه بیشتر دانش اموزان حتی نسبت به دین هم بد بین هستند (به استثنای مدارس خاص مذهبی). که متاسفانه برخود نادرست برخی معلمان و مدیران مدارس و سختگیریهای نابجا به نام دین در طول سالهای متمادی کار را به اینجا کشانده است . اللهم عجل لولیک

    1. سلام علیکم طرح بسیار عالی آموزنده ای است ازمدیرکل آموزش و پرورش و جناب آقای رئیسی درخواست داریم هرچی سریع تر این طرح رسمی تومدارس سامانه ای کنن…باتشکر

      1. سلام بچها چندساله از مساجد دوری میکنن میخواین کاری کنین از مدرسه هم زده بشن دست شما درد نکنه

  41. متاسفانه به نظر میرسه که حضرات فقط در فکر رسوندن یه نونی به روحانیا هستن و نه آموزش بچه ها…بقیه صبتا هم بهونس

  42. هرقدری که دلتون می خواد به اینها پول و بودجه بدید ولی با روح و روان و اعتقادات مردم و بچه ها بازی نکنید ….

  43. این روحانیون عزیز برای یکبار هم شده بیان کمک قشر کارگر و بنا ، خدا خیرشون بده
    دو تا کارگر ظرف 3 ساعت یک تریلی شامل 450 کیسه سیمان 50 کیلویی تخلیه می کنند
    من حاضرم 4 برابر یک کارگر معمولی به آنها مزد بدهم .
    حلال حلال حلال از شیر مادر حلالتر

  44. من متولد شصت هستم و تو محله ای در جنوب تهران بزرگ شدم، تو دوران کودکی بچه های محل با چادر مادرامون هیئت عزاداری امام حسین درست میکردیم و بخاطر بی رحمی یزیدو و مظلومیت حسین اشک میریختیم، عضو بسیج دانش آموزی بودم، واسه اینکه تو مسجد کی مکبر بشه دعوا میکردیم، واسه پخش نذری همسایه کمک میکردیم، تو مدرسه نماز جماعت میخوندیم، نیمه شعبان از تو خونه خودمون گلدون میبردیم وسط کوچه میچیدیم و با پولی که از همسایه ها جمع میکردیم شیرینی و شربت میخریدیم و بین محل پخش میکردیم، از دوازده تا بیست و دوم بهمن کل کلاس و کوچه و محل رو تزئین میکردیم، قشنگ یادمه دوتا از همسایهامون پسرش شهید شد یکیش دیوار به دیوار خونه ما بود خدا شاهده یادم نمیره شیون و گریه های کل محل که انگار بچه خودشون شهید شده بود، خدا شاهده یادمه که تو چهار تا کوچه از ما اونورتر آزاده اسیری جنگی داشتن واسه بدرقه کل خیابون اصلی قفل شده بود
    ولی بزرگ که شدم و وارد جامعه شدم تازه با حقایق روبرو شدم که قشنگ کاملا خط فکری دوران کودکی رو شست و برد نه من همه دوستام، شنیدن خبر 3000 میلیارد، دکل نقت و 93 هزار میلیارد، مثل سگ جون کندن و نتونستن خریدن یه پراید حلبی 200 میلیونی، دیدن عیاشی فرزندان دلسوز مسئولین تو کشور دشمن، تجربه تلخ سال 88 و شکست جنبش مردمی و راهپیمایی سکوت، نا امیدی از دولت تدبیر و هزاران چیز دیگه از ما یه آدم دیگه ساخت.
    تازه ما کامپیوتر نداشتیم موبایل نداشتیم توقع نداشتیم، انتظار نداشتیم، ساعت 5 صبح تو صف نونوایی بودیم، سه ماه تابستون پادویی کارگری میکردیم، دوران مدرسه کلا کچل بودیم، تمام دفتر هایی که استفاده کردیم همونا بود که پشتش جمله تعلیم و تعلم عبادت است استفاده کردیم.
    نمیدونم چرا متوجه نیستید که هر کاری کنید بچه ها که وارد جامعه بشن خودشون با حقیقت زندگی آشنا میشن. اونم این نسل که 8 سالش اندازه 30 ساله ما اطلاعات داره.

  45. کار بدی است هر کس باید کار خود را انجام دهد وضعیت بد امروز مملکت به دلیل این است که خیلی ها در جایگاه خودشان نیستند

  46. خیلی عالیه لطفا مدرسه ها را ببرید حوزه یا اونا را بیارید اینجا ….یک کارمفید ببینیم …خدایا شکرت

  47. حضور روحانی در مدارس یعنی متنفر شدن بیشتر نسبت به این قشر و تنزل جایگاه روحانیت

  48. هرگونه استخدام بی ضابطه و با رانت و یا بدون رعایت مساوات در ارزیابی و گزینش محکوم به خسران خواهد بود

  49. من عرفه نفسه فقد عرفه ربه (امیرالمومنین علی ع)
    بالاترین نیاز انسان برای شناخت و رسیدن به خدا خود شناسی و معرفت نفس هست که واقعا جایش در کتابهای درسی خالی است.

    1. یعنی می فرمایید اون چند درس غیر ایدوئولوژیک هم که تو کتاب بچه هاست ایدوئولوژیک کنند که به افکار شما نزدیکتر باشه

  50. این وصله به هم چسبیدنی نیست اثرات و بار منفی اش بمراتب سنگین و سنگین خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا