خبر ویژه

تا 55 میلیون تومان؛ شهریه یک مدرسه در شمال تهران

یکی از مدارس غیرانتفاعی در شمال تهران بر اساس آنچه که بررسی های ما نشان می دهد برای 9 ماه تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی آتی تا 55 میلیون تومان شهریه دریافت می کند.

مدرسه آنلاین- این مدرسه که در دو بخش دخترانه و پسرانه و در مقطع ابتدایی فعال است، در وهله اول از والدین 15 میلیون تومان دریافت می کند ولی در ادامه و با اضافه کردن بر خدمات و سرویس ها هزینه نهایی را تا 55 میلیون تومان افزایش می دهد.

بررسی های بیشتر در مورد این مدرسه نشان می دهد که فضا و محیط بسیار لاکچری و متفاوتی را نسبت به مدارس عادی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و فوق برنامه های فراوانی را نیز در چارت دروس خود قرار داده است. 

صرف نظر از خدماتی که این موسسه آموزشی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد، نکته قابل تأمل هزینه نجومی و هنگفتی است که از والدین برای تحصیل فرزندانشان دریافت می کند.

پدر و مادر یکی از دانش آموزان که برای سال تحصیلی آتی قرار است فرزندشان را در این مدرسه ثبت نام کنند به مدرسه آنلاین در مورد هزینه های ثبت نام گفتند: مدیران مدرسه به ما گفته اند بر اساس مصوبه آموزش و پرورش فعلاً باید 15 میلیون تومان پرداخت کنید ولی خودشان پیش بینی کرده اند که برای پایه اول و دوم دبستان این قیمت به 40 میلیون تومان برسد.

این پدر و مادر افزودند: این البته بدون هزینه سرویس و غذاست و در صورت اضافه شدن این دو سرویس نیز 12 تا 15 میلیون به عدد 40 میلیون اضافه می شود که در مجموع برای پایه اول و دوم دبستان هزینه تا 55 میلیون تومان افزایش می یابد.

بر اساس گفته های این والدین خدمات آموزشی تا پایه پنجم تفاوتی ندارد و لذا قیمت همین حدودها است.

در مورد بحث غذا نیز این پدر و مادر به ما گفتند: هر چند اجباری در اضافه کردن سرویس غذا وجود ندارد ولی تقریباً این موضوع نشدنی است که دانش آموزی بدون سرویس صبحانه و ناهار به این مدارس برود چون در آن صورت به لحاظ روانی در برابر همکلاسی ها آسیب می بیند و لذا این هزینه هم به ناچار به خانواده ها تحمیل می شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من یک تجربه خوب دارم برای فرزندم و شهریه زیاد لطفا به سه راه دزاشیب اداره آموزش و پرورش منطقه یک واحد مدارس غیر انتفاعی مراجعه فرماید و مطرح کنید اصلا اسم شما را مدیران مدرسه اعلام نمی کنند خیالتان راحت باشد و سعی کنید چک به مدرسه بدهید از چکها در یک صفحه زیر هم کپی بگیرید برای رسید تحویل چکها مدرسه زیرش مهر و امضا بزند نتیجه گرفتم فقط شهریه اصلی را دادم و گفتن غذا و سرویس را بدهید . یعنی زیر کپی تصویر چکها مهر بزند چکها را در وجه مدرسه بزنید نه در وجه شخص نگران نباشید نمی توانند با فرزند شما خصومت به خرج بدهند تازه بیشتر حواسشان جمع می شود اگر بعد از پی گیری گفتن تشریف بیارید مدرسه صحبت کنیم نروید چون اینها وکیل دارند واصطلاح حقوقی به کار می برد که بترسید در گروه خانوادها که مدرسه در واتس اپ دارد هماهنگ شوید و راه حل را پیشنهاد کنید من جواب گرفتم خیالتان راحت راحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا