اخلاقی مذهبیکتابخانه

معرفی مجموعه دو جلدی اخلاق و جوان

جوان امروز در ميانه توفان انديشه‌هاي فاسد بيش از همه چيز و پيش از هر چيز به تصويري روشن از سيمای مطلوب زندگي نيازمند است كه در آن زندگی مطلوب دینی ترسیم شده باشد و بتواند به سعادت دنیا و آخرت برسد.

مدرسه آنلاین– مجموعه دو جلدي «اخلاق و جوان»، كه متن تحرير شده سلسله مباحث فقيه اخلاقي آيت‌الله‌ مظاهري است. جلد اول متشكل از چهار فصل است : فصل اول «جوان و نيروهاي كنترل كننده» که نیروهایی از قبیل: عقل، وجدان اخلاقي، آداب و رسوم اجتماعي، آرامش در پناه قانون، احترام به قانون، انعطاف‌پذيري، نماز، ايمان عقلي و ايمان قلبي و تربیت های خانوادگي، فرهنگي و اجتماعي را مورد بررسی قرار داده است.

فصل دوم با عنوان «مسئوليت جوانان»، مسؤوليتهاي چهارگانه ی : اجتماعي، جسماني، عبوديت و بندگي و روحي را تشریح کرده است و در فصل سوم مباحث مربوط به ازدواج را مورد اشاره قرار داده است، همچون: خريدهاي بي جا و مبادله هدايا، مهريه‌هاي سنگين، جهيزيه‌هاي تجملاتي، جشن هاي پرخرج و تشريفاتي، رفت و آمد دوران نامزدي، و مشكل مسكن. «كار و كوشش» موضوع فصل چهارم کتاب را تشکیل می دهد که شامل مباحثی از قبیل: عبادات، كار فرهنگي، كار توليدي، كار توزيعي، كار خدماتي، ايمان به خدا، استقامت، و نظم و انضباط می شود.

شما می توانید از طریق سایت گیسوم نسخه اصلی این کتاب را تهیه کرده و مطالعه کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا