بهداشت و درمانمامان بابا

پوست صورتم خراب شده و شاداب نیست چیکار کنم ؟

همه افراد به دنبال پوستی لطیف و شاداب هستند. بسیاری برای رسیدن به این منظور دنبال مواد شیمیایی و کرم‌های گرانقیمت  می‌روند. این در حالی است که با کارهای ساده و  مواد طبیعی می توان تا حد زیادی به این هدف رسید.

مدرسه آنلاین- داشتن پوستی سالم و شاداب علاوه بر زیبایی، اعتماد به نفس انسان را نیز زیاد می کند. راهکارهای زیادی برای رسیدن به پوست شاداب وجود دارد که در این بخش از مدرسه آنلاین به برخی از آن ها پرداخته ایم.

خوابیدن

توصیه می‌شود که بزرگسالان حداقل هفت ساعت در شب بخوابند. متأسفانه درصد بالایی از زنان از این مشکل رنج می‌برند که می‌تواند منجر به مسائل بهداشتی و همچنین تأثیر منفی بر روی ظاهر پوست شود. خواب ناکافی می‌تواند بر رشد کلاژن، هیدراتاسیون پوست و بافت آن تأثیر بگذارد. تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که محرومیت از خواب به افتادگی پلک‌ها، تورم چشم‌ها، تیرگی حلقه زیر چشم، بروز خطوط ظریف و چین و چروک مرتبط است.

خوردنی ها

غذایی که میخوریم به میزان زیادی می‌تواند بر سلامت، میزان انرژی و ظاهر ما تاثیر بگذارد. یک جمله هست که می‌گوید «ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم». در نتیجه برای داشتن ظاهری مناسب و پوستی شاداب لازم است که از مواد غذایی سوپر استفاده کنیم. یکی از این ترکیبات سوپر ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و داشتن پوستی سالم و شفاف ضروری است. خوشبختانه ویتامین C به راحتی در میوه‌های مختلف مانند پرتقال، کیوی، توت فرنگی یا حتی سیب زمینی وجود دارد. علاوه بر ویتامین C، مواد غذایی حاوی چربی‌های سالم مانند آووکادو، آجیل و دانه‌ها نیز می‌توانند منبع غذایی مفیدی محسوب شوند که شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارند. برای دسترسی به لیست بیشتری از مواد غذایی مفید برای پوست شاداب می‌توانید از مقالات مرتبط در این زمینه کمک بگیرید.

نوشیدنی ها

یکی از مواردی که می‌تواند در داشتن پوستی شاداب بسیار کمک کننده باشد، نوشیدن ۸ لیوان آب در روز است. شاید همه‌ی ما بدانیم که نوشیدن آب در طول روز به میزان کافی برای سلامت بدن و همینطور پوست چقدر ضروری است اما گاهی اوقات آن‌قدر اهمیت نمی‌دهیم که این موضوع را عملی کنیم. پس از همین امروز یک بطری یک لیتری را پر آب کنید و مطمئن شوید که در طول یک شبانه روز آن را مصرف نمایید. شما همچنین می‌توانید در بطری آب خود میوه‌های مختلف قرار دهید و دیتاکس واتر تهیه کنید که علاوه بر سلامت پوست، به سم زدایی بدن، افزایش انرژی و کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

آب میوه‌های طبیعی نیز می‌توانند منبع غذایی مفیدی محسوب شوند و ویتامین‌های مختلف را برای شما تامین نمایند. برای جلوگیری از خوردن شکر و مواد اضافی همراه با آب میوه‌تان که ممکن است پوست را تضعیف کند، سعی کنید که آب میوه را خودتان در خانه تهیه کنید و از سوپر مارکت و مغازه‌های دیگر نخرید.

کرم ضد آفتاب 

SPF باید بخشی از رژیم روزانه پوستی شما باشد و نباید استفاده از آن را تنها به زمان‌هایی که خارج از خانه هستید محدود نمایید. نور فرابنفش خورشید منجر به تجزیه پروتئین‌هایی مانند کلاژن و الاستین و تخریب لیپیدها که برای زنده ماندن سلول و جلوگیری از تخریب DNA و آسیب‌های دائمی به سلول‌های بنیادی پوست ضروری است، می‌شود. به عبارت دیگر پوست شما در مسیری قرار می‌گیرد که به سرعت دچار چین و چروک و تغییرات رنگ پوست خواهد شد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست و مخصوصاً کشنده‌ترین نوع آن یعنی ملانوما، که شایع‌ترین نوع سرطان پوست در میان جوانان به ویژه زنان است، را افزایش می‌دهد. بنابراین هرگز از کرم ضدآفتاب غافل نشوید و از لباس‌های مناسب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

 آرایش 

همه ما این موضوع را درک می‌کنیم زمان‌هایی وجود دارد که به علت مشغله زیاد نمی‌توانیم به پوستمان رسیدگی کنیم. اما پاک نکردن مواد آرایش روی پوست قبل از خواب می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ و همچنین ایجاد خطوط و بروز چین و چروک شود. علاوه بر این عدم شستشوی صورت باعث باقی ماندن باکتری‌ها روی پوست می‌شود که شما را به آکنه حساس‌تر می‌کند. اگر زمان کافی ندارید بهتر است از یک پاک‌کننده آرایشی استفاده کنید. هرچند این محصول پوستتان را به اندازه کافی تمیز نمی‌کند. همچنین مطمئن شوید که از محصولات فاقد ماده‌ی کامدوژنیک، که موجب انسداد منافذ پوستی می‌شود، استفاده می‌کنید.

ورزش منظم

ورزش منظم به کاهش سطح استرس، افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها و سلول‌ها کمک شایانی خواهد نمود. یادتان باشد که عرق کردن یکی از بهترین راه‌ها برای سم‌زدایی بدن است و با ورزش کردن پوستی شاداب‌تر و شفاف‌تر خواهید داشت.

اگر هنوز برنامه ورزشی ندارید تا بخواهید به صورت منظم انجام دهید می توانید با ثبت نام در سایت فیتامین برنامه ورزشی آنلاین شخصی خود را برای انجام در منزل یا باشگاه خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا