تغذیهمامان بابا

طرز تهیه ی همبرگر گیاهی به روش رستورانی با طعمی همه‌پسند

افراد زیادی در جامعه هستند که بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند و یا علاقه‌ای به خوردن غذاهای گوشتی ندارند. عده‌ای هم تمایل دارند در وعده‌های غذایی خود به نوبت از گوشت و گیاه استفاده کنند و یا بیشتر از غذاهای گیاهی نوش‌جان کنند.

مدرسه آنلاین– شاید به نظر برسد تعداد غذاهای گیاهی خیلی کم است و برای تهیه‌ی یک غذای خوشمزه و مقوی حتماً باید از گوشت، مرغ، ماهی و … استفاده کرد. اما با مواد غذایی گیاهی غذاهای خیلی متنوع و خوشمزه‌ای می‌توان پخت که سرشار از ویتامین‌ها و انرژی باشد.

در واقع تنوع گیاه بیش از مواد گوشتی است، بنابراین می‌توان خلاقیت‌های زیادی به خرج داد و غذاهای متنوعی درست کرد. از طرفی زیاده‌روی در مصرف غذاهایی که با گوشت قرمز یا سفید تهیه و طبخ می‌شود مضراتی برای بدن و سلامتی دارد از این رو خیلی از افراد سلامتی خود را فدای طعم لذیذ این دسته غذاها نکرده و از آنها کمتر استفاده می‌کنند.

امروز می‌خواهیم یک همبرگر گیاهی خوشمزه و آسان را به شما دوستان عزیز آزموش بدهیم. این همبرگر باب میل گیاهخواران و حتی کسانی است که گوشت هم مصرف می‌‌کنند. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

لوبیا چیتی یا قرمز: 300 گرم
برنج کته شده: 5 قاشق غذاخوری
تخم مرغ: 1 عدد
جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت: 3 قاشق غذاخوری
پاپریکا و زیره: به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

 ابتدای کار لوبیا را می‌شوییم، سپس درون یک کاسۀ مناسب می‌ریزیم و به اندازه‌ای که روی لوبیا را بگیرد آب اضافه می‌کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. بعد آن را آبکش کنید، قابلمه را روی حرارت قرار داده و درون آن آب بریزید و لوبیاها را به آب جوش اضافه کنید تا بپزد.

مرحلۀ دوم:

اجازه بدهید لوبیاها دو ساعت بپزد. در این مدت پیازها را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت بدهید. وقتی پیازها سبک شد، سیر رنده‌شده را به آن اضافه کنید.

مرحلۀ سوم:

 وقتی لوبیاها پخت آن را آبکش کنید. بعد لوبیای پخته را با گوشتکوب (یا گوشتکوب برقی یا غذاساز) بکوبید تا له شود. پیازداغ و سیر، جعفری، برنج، تخم مرغ و کنسرو ذرت را به آن اضافه کنید و محتویات را مخلوط کنید.

مرحلۀ چهارم:

ادویه‌جات و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس چند دقیقه ورز بدهید تا مواد منسجم شود.

مرحلۀ پنجم:

روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد سرد شود. سپس آن را از یخچال خارج کنید و به صورت گرد قالب بزنید. درون تابه روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد همبرگرها را درون آن سرخ کنید.

پس از سرخ کردن دوطرفه همبرگرها آن را لای نان همبرگر گذاشته با محتویاتی مانند کاهو، خیار شور، گوجه یا ترشیجات آن را نوش جان کنید.

نکته: همبرگرها را می‌توانید با در پلاستیکی رب که گرد است قالب بزنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا