تغذیهمامان بابا

طرز تهیه ی بستنی خانگی با طعم های مختلف و بی نظیر

بستنی یکی از خوراکی‌های مطبوع و مفرح به ویژه در فصل گرماست که شاید به نظر درست کردن آن در خانه امری دشوار و یا محال بیاید. اما به راحتی با کمی صبوری می‌توان این خوراکی نشاط‌آور را در منزل تهیه کرد.

مدرسه آنلاین– بستنی یک دسر بسیار محبوب است که خوردن آن مثل یک معجون انرژی‌زا عمل می‌کند. وقتی احساس گرما می‌کنید، خوردن بستنی به کاهش دمای بدن و خنکی آن کمک می‌کند.

بستنی گزینه‌ای سالم برای جای دادن در برنامه غذایی کودکان است و جزو تنقلات سالم به حساب می‌آید به خصوص اگر در منزل تهیه شود.  برای درست کردن یک بستنی خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم:

شير………. يك ليتر
خامه………. چهارصد ميلی ليتر
شكر………. هشتاد و پنج گرم
وانيل……….. يك قاشق چاي خوری
ثعلب………. دو قاشق چایخوری
پسته (خرد شده)………. به مقدار لازم

طرز تهيه:

مرحلۀ اول

شير، خامه، شكر و ثعلب را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهيد. وقتی جوش آمد وانيل را اضافه و مخلوط كنيد. حرارت را كم كنيد تا مواد حدود ۳۰ تا ۴۰ دقيقه روی حرارت ملايم بپزد و غلظت پیدا کند.

مرحلۀ دوم

ظرف را از روی حرارت برداريد و اجازه بدهيد مواد در دمای محيط خنك شود. پس از اینکه مواد خنک شد آن را چند ساعت در يخچال قرار دهيد.

مرحلۀ سوم

حالا مواد را از يخچال درآوريد و حدود ۵ الی ۱۰ دقيقه با همزن خوب بزنيد. مواد را در فریزر قرار دهيد و پس از گذشت حدود يك ساعت  دوباره 5 تا 10 دقیقه آن را با همزن بزنيد و باز در فریزر قرار دهيد. اين كار را ۴ تا ۵ بار تكرار كنيد.

مرحلۀ چهارم

وقتی مواد حالت خامه‌ای و پف‌كرده پیدا کرد در ظرف مناسبی بريزيد و روی آن پستۀ خرد شده بپاشيد و 5 تا 6 ساعت يا بيشتر در فريزر قرار دهيد تا خوب سفت شود و شکل بستنی‌های بیرون را بگیرد. 

اگر می‌خواهید بستنی شما زعفرانی یا کاکائویی یا قهوه‌ای شود به جای وانیل به آن زعفران دم‌کرده و گلاب یا کاکائو و یا قهوه بزنید. می‌توانید از میوه‌هایی مثل موز، انبه، توت‌فرنگی و … نیز استفاده کنید و بستنی‌هایی با طعم‌های مختلف درست کنید.

به همین راحتی بستنی خانگی شما آماده شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا