تغذیهمامان بابا

طرز تهیه پنینی گوشت و قارچ خوشمزه و رستورانی

پنینی گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساندویچی ایتالیایی است که با مواد متنوعی درست می‌شود.

مدرسه آنلاین– پنینی گوشت از غذاهای رستورانی است که کمتر در منزل طبخ می‌شود. اما طرز تهیۀ آن آسان است و به راحتی می‌توان آن را در خانه درست کرد. با تهیۀ این غذا در منزل هم به اقتصاد خانواده کمک می‌کنید و هم از کیفیت آن اطمینان دارید.

برای تهیه پنینی گوشت و قارچ خانگی خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت چرخکرده: 300 گرم

پیاز بزرگ: یک عدد

قارچ: 5 عدد

پنیر پیتزا: نصف پیمانه

سیب‌زمینی بزرگ: 1 عدد (دلخواه)

فلفل دلمه‌ای: یک عدد (اختیاری)

ذرت: 4 قاشق (اختیاری)

پنیر ورقه‌ای گودا یا چدار: یک بسته

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

پودرسیر، پاپریکا و آویشن به مقدار لازم

جعفری خرد شده: نصف پیمانه

گوجه فرنگی: 3 عدد

خیارشور: 4 عدد

سس مایونز یا فرانسوی به میزان لازم

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا قارچ خرد شده را با حرارت بالا تفت بدهید تا آب نیندازد. وقتی قارچ سرخ شد، ذرت را به آن اضافه کرده و بعد مقداری پنیر پیتزا اضافه و مخلوط کنید تا پنیر آب شود. بعد حرارت را خاموش کنید.

مرحلۀ دوم:

مقداری روغن در تابه بریزید و گوشت چرخکرده را به آن اضافه کنید. وقتی گوشت تغییر رنگ داد، پیازی را که خیلی نازک خلالی کرده‌اید به آن اضافه کنید. (ابتدا گوشت و بعد پیاز باید حتما باشد.) بعد فلفل دلمه‌ای را در تابه بریزید.

مرحلۀ سوم:

حالا نمک، فلفل، زردچوبه، پودرسیر، پاپریکا و آویشن را اضافه کنید و هم بزنید. در تابه را بگذارید تا با حرارت کم گوشت بپزد و پیاز نرم و کاراملی شود. هر وقت مواد پخته شد و آبش کشیده شد، آن را از روی حرارت برمی‌داریم.

مرحلۀ چهارم:

نان ساندویچی را از وسط باز کنید و یک لایه سس مایونز یا فرانسوی یا هر سسی که دوست دارید رویش بریزید. بعد جعفری ساطوری شده و گوجه‌فرنگی ورقه‌شده رویش بچینید. 

مرحلۀ پنجم:

مواد که خوب پخته شد، روی ساندویچ بریزید. روی گوشت یک لایه قارچ و پنیر بریزید. خیارشور و سیب‌زمینی سرخ‌شده را هم بگذارید. در آخر هم به دلخواه یک لایه پنیر ورقه‌ای بگذارید و ساندویچ را ببندید. 

مرحلۀ ششم:

روی نان را با برس کمی چرب کنید و داخل دستگاه ساندویچ‌ساز به مدت 3 دقیقه بگذارید. اگر دستگاه ساندویچ‌ساز ندارید، ساندویچ را روی تابه قرار دهید، یک بشقاب رویش بگذارید و یک جسم سنگین روی بشقاب قرار دهید تا ساندویچ فشرده شود. 

پنینی گوشت شما آماده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا