تغذیهمامان بابا

سمنو رو با این روش خیلی فوری و در کمتر از یک ساعت درست کن

سمنو یک دسر خوشمزۀ ایرانی و یکی از هفت‌سینی است که در سفرۀ عید نوروز قرار می‌گیرد و خیلی از ما برایمان مهم است که حتماً سفرۀ هفت‌سینمان سمنو داشته باشد.

مدرسه آنلاین – سمنو پای ثابت سفرۀ هفت‌سین است و البته در تمام سال به دلیل طعم و خاصیتش مشتری دارد. پختن سمنو سخت و زمان‌بر است و نیاز به یک بازۀ زمانی طولانی دارد و از این رو تقریباً پخت آن در خانه محال به نظر می‌رسد. اما روش‌هایی برای پخت سمنو به صورت فوری وجود دارد. برای درست کردن سمنوی فوری با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد جوانه گندم (یا برنج): یک قاشق سوپخوری

آرد گندم سبوس‌دار: نصف پیمانه

شیرۀ انگور: نصف پیمانه

دارچین: یک قاشق چایخوری

 بادام: به میزان دلخواه (اختیاری است.)

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا آرد و آرد جوانۀ گندم را کمی‌ تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. هر چه آردها را بیشتر تفت دهید و قهوه‌ای‌تر شود، رنگ سمنو در نهایت تیره‌تر می‌شود. مراقب باشید آرد نسوزد چون طعم سوختگی آن از بین نمی‌رود و در سمنو کاملاً حس می‌شود.سپس آرد بو داده شده را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحلۀ دوم:

در مرحله بعدی سه پیمانه آب سرد به آردها اضافه کرده و هم بزنید؛ (اگر آرد گلوله شد، مواد را از صافی رد کنید.)

مرحلۀ سوم:

حالا مواد را روی حرارت قرار دهید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا روی سطح محلول و کناره‌های قابلمه، حباب‌های ریز بزند. سپس حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و مدام سمنو را هم بزنید تا ته نگیرد چون اگر کمی شعله بالا باشد و از هم زدن غافل شوید، مایه سمنو ته می‌گیرد و می‌سوزد. حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مدام هم بزنید تا غلیظ شود و حالت فرنی بگیرد. سپس دارچین را نیز به مواد سمنو اضافه کرده و هم بزنید.

مرحلۀ چهارم:

در آخر شیرۀ انگور را به میزان لازم اضافه کنید. پنج دقیقۀ آخر پخت، مغز بادام را هم اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ دلخواهتان را به دست بیاورید. بعد سمنو را از روی حرارت بردارید.

سمنوها را به صورت داغ، در ظرف دلخواه بکشید و پس از اینکه کمی از دما افتاد، روی آن را با مواد دلخواه تزیین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا