تغذیهمامان بابا

این زنها پسرزا هستند

طبع بدنی هرکس با دیگری متفاوت است و همین امر به علاوۀ نوع لقاح، تغذیۀ زنان در پسر یا دختر شدن نوزاد نقش مهمی دارد.
مدرسه آنلاین – پزشکان طب سنتی برای زنان پسرزا می‌گویند که تعیین جنسیت جنین بسته به نوع لقاح و ترکیب گامت جنسی x زن با گامت جنسی x یا y مرد شامل دو نوع xx (دختر) و xy (پسر) است. برخی از زنان در زندگی خود تنها صاحب دختر و با پسر می‌شوند. اینکه بدانید چه مادرانی پسر زا هستند و چه زنانی دخترزا هستند توسط ویژگی‌های به خصوص آنها قابل تشخیص دادن است. در زیر به برخی از عواملی اشاره کردیم که باعث پسرزایی می‌شود.

برنامۀ غذایی 

اثر مواد غذایی در تعیین جنسیت جنین بسیار نقش کلی‌ای دارد. تا حدی که پزشکان طب مدرن و طب سنتی برای پسردار شدن یا دختردار شدن روش‌های غذایی زیادی دارند . تا مدتی، دانشمندان فقط می دانستند غذانخوردن مادر که برای جنین تبعات ناگواری دارد. به بیماری‌های عروقی منجر می شود اما بعدها دریافتند که بر نسبت جنسیتی یا همان تعداد پسران در ازای دختران هم مؤثر است. همچنین زنانی که تغذیه کامل تری دارند، امکان پسردار شدن در آنها بیشتر است.

خوراکی‌هایی که باعث پسر شدن جنین می‌شود

بر اساس طب قدیم خوردن بعضی غذاها مانند کاهو، توت فرنگی، خرما، هل، زعفران و… در هنگام باردار شدن منجر به پسردار شدن و مصرف ماست ترش و تخم مرغ به دختردار شدن منجر می شود. تغذیه نقش مؤثری در جنسیت جنین دارد زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با Ph رحم دارند. مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم Ph رحم را کاهش و احتمال تولد نوزاد پسر را کاهش می دهد.

مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم با افزایش Ph رحم نقش مؤثری در تولد نوزاد پسر دارد. استفاده از رژیم غذایی تا حد زیادی به مواد غذایی موجود در هر کشور بستگی دارد اما هدف از آن تغییر تعادل بین یونهای سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.

به علت ظریف بودن اسپرم مردان، برای بیشتر ماندن اسپرم ها در رحم خانم، باید زوج ها از موادی که دارای پتاسیم فراوان است از جمله حبوبات مانند: نخود، لوبیا، عدس و …، میوه های خشک مانند: انجیر خشک، خرما، زردآلو و … مصرف کنند. وجود پتاسیم در این مواد باعث می شود اسپرم مردان به مدت زمان زیادی در رحم خانم ها قرار بگیرد و حرکتش به سمت تخمک را ادامه دهد.

این کار سبب می شود لقاح در رحم خانم با موفقیت انجام گیرد. خوردن روزانه یک عدد موز در افزایش پتاسیم بدن کمک می کند. همچنین خانم‌ها باید در وعده های غذایی خود قارچ نیز مصرف کنند، زیرا قارچ سرشار از پتاسیم و علاوه بر آن ویتامین D می‌باشد. علاوه بر این موارد مارچوبه، سیب زمینی، سیب، بادام نیز سرشار از پتاسیم است و مصرف آن ها توصیه می‌شود.

اضطراب را کم کنید

اگر آرزوی پسر‌دار شدن را در سر دارید، باید اضطرابتان را کم کنید و آرامش بیشتری داشته باشید. دلشوره و نگرانی احتمال دخترزایی را بیشتر می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا