گلایههای بجای وزیر علوم در مورد مدارس تیزهوشان؛ چرا در تیزهوشان علوم انسانی نداریم؟
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جای گله دارد که مدارس تیزهوشان در رشتههای علوم تجربی و ریاضی دانش آموز میپذیرند ولی برای رشتههای علوم انسانی دانش آموز پذیرش نمیکنند. ما باید به این باور برسیم که رشتههای علوم انسانی تعیین کننده و سرنوشتساز هستند.
مدرسه آنلاین- این مطلب را محمدعلی زلفیگل در هشتمین جلسه مجمع پژوهشگاههای علوم انسانی _ اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، عنوان و ضمن ادای احترام و درود به روان پاک شهیدان والا مقام، به روسای پژوهشگاههای علوم انسانی _ اسلامی خداقوت گفت و از امکان حضور مجازی در جلسه ابراز خرسندی کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: علوم پایه با توجه به تکنولوژی به دنبال آسایش بشر است کما اینکه رشته کشاورزی و دامداری به تغذیه انسان توجه میکنند، علوم انسانی نیز موجب آرامش انسان است. آسایش بدون آرامش معنا ندارد. علوم انسانی از اهمیت ویژهایی برخوردار است، کشورهای پیشرفته دنیا، نخبهترین افراد را برای رشتههای علوم انسانی انتخاب میکنند و برای علوم دیگر از طریق جذب دانشجویان و نخبگان مهاجر، نیاز خود را تامین میکنند.
زلفیگل ادامه داد: آنان به خوبی اهمیت رشتههای علوم انسانی را که متولی هدایت کلان جامعه است، درک کردهاند. این بسترسازی باید از آموزش و پرورش فراهم شود. ما باید به این باور برسیم که رشتههای علوم انسانی تعیین کننده و سرنوشتساز هستند. یک بیت شعر و یک فیلم و یک نظریه علمی گاه سرنوشت یک ملت را تغییر میدهد.
وی تاکید کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دوره از مدیریت کشور دست نیاز به سوی پژوهشگاههای علوم انسانی_اسلامی دراز میکند و تلاش خواهیم کرد مجری تفکرات اندیشمندان علوم انسانی_اسلامی باشیم.