شعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

کتاب «سخنگوی فرهنگ ایران» از تازه های کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «سخنگوی فرهنگ ایران» اثر علی اکبر جعفری ندوشن، در حوزۀ فرهنگ به تازگی راهی بازار کتاب شده است. این کتاب را نشر مروارید در 182 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «نمی‌توانم پنهان دارم که بیش از هر کس دیگر، دو کلمۀ ایران و فرهنگ بر قلمم رفته است. در مورد ایران سوءتفاهم نشود، همان‌گونه که بارها گفته‌ام، منظورم وطن‌پرستی خام و احساساتی نیست؛ منظور قدرشناسی نسبت به یک دفینة تمدن است. اما فرهنگ، مفهوم وسیع و عام آن را در نظر داشته‌ام، یعنی جهان‌بینی و رهیافت زندگی؛ یعنی آنچه هویت قومی و شخصیت انسانی یک ملت را تشکیل می‌دهد و از نوشتن بیش از یک هدف نداشتم و آن این بود که حق انسانیت خود را ادا کنم.» (اسلامی ندوشن)

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن از بزرگان ادبیات و فرهنگ ایران زمین است که ادب فارسی را با تأمل در تاریخ و فرهنگ ایران بازشناخته و نشان‌های روشنی از هویت انسان ایرانی معاصر به دست داده است. ایشان با اندیشیدن به «ایران» و «فرهنگ» آن و خلق ده‌ها اثر ماندگار در این‌باره، از چهره های بارز و مؤثر فرهنگ و ادب ایران به شمار می رود.«زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»،«صفیر سیمرغ»، «نوشته های بی سرنوشت» و بسیارها کتاب دیگر از آثار ایشان است. بازخوانی آثار و آرای او در حوزۀ ادبیات، فرهنگ و تمدن ایران به اتکای مجموعه کتاب‌های ایشان و گفت‌وشنودها و مراودات مستمری که نویسندۀ این کتاب طی سه دهۀ اخیر با او داشته است، روایت روشن‌تری از زیست فرهنگ این سخنگوی فرهنگ ایران به دست می‌دهد.

می توانید کتاب «سخنگوی فرهنگ ایران» را از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا