بهداشت و درمانمامان بابا

چطوری سنگ توالت را برق بیندازیم؟

«خانه تکانی» از آن رسم های قدیمی و سخت است که مادرهای خانه هرساله افراد خانواد را برای یک تکان اساسی به خانه بسیج می کنند.

مدرسه آنلاین – در خانه‌تکانی اساس بر تمیز کردن همه چیز و همه جا است. از این رو تمیز کردن جاهای اساسی و بخش‌هایی که بیشتر از بقیۀ جاها کثیف می‌شود و در معرض باکتری و آلودگی است اهمیت بیشتری دارد و بهتر است هفته‌ای یکبار تمیز شود. اما برای عید با فوت‌ و فن‌های خاص، می‌توانیم آن را برق بیندازیم و مثل روز اول بکینم.

با راهکارهای زیر به راحتی می‌توانید سنگ توالت را برق بیندازید.

بهترین روش‌های برق انداختن سنگ توالت

سرویس بهداشتی یکی از آلوده‌ترین بخش‌های خانه است که اگر به درستی تمیز نشود، خیلی زود به محلی کثیف و بد بو تبدیل خواهد شد. لکه‌های ایجاد شده روی سنگ توالت باید به صورت مرتب تمیز شوند، در غیر این صورت تمیز کردن سنگ توالت هر لحظه چالش برانگیزتر می‌شود.

استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه 

یکی از بهترین روش‌ها برای برق انداختن سنگ توالت، استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. برای این کار باید مقداری جوش شیرین روی سنگ توالت و کاشی‌های اطراف آن بپاشید. سپس مقداری سرکه به آن اضافه کنید.

چند ساعت صبر کنید و سپس با استفاده از یک برس توالت شروع به تمیز کردن سنگ توالت کنید.

استفاده از نمک دریا

نمک دریا یکی بهترین مواد برای برق انداختن سنگ توالت است. 

روش جرم گیری توالت فرنگی و ایرانی به وسیله نمک دریا به این گونه است:

ابتدا کمی دستمالی را نم دار کنید به طوری که فقط نمک را مرطوب کند؛ بعد روی سطح کاشی و یا توالت بکشید؛ در نهایت آن را با آب گرم آبکشی کنید.

بلورهای نمک سخت هستند و علاوه بر مکانیزم شیمیایی که دارند با سختی خود باعث تراشیده شده رسوبات و در نهایت جرم گیری سنگ توالت می شوند.

البته حتماً به یاد داشته باشید که بعد از شتسشو و تمیز کردن سنگ توالت، این نمک‌ها را خوب بشویید و با  کشیدن فلاش تانک مطمئن شوید که در سیفون چیزی از نمک باقی نمانده باشد؛ چرا که باعث رسوب در سیفون و گرفتگی لوله می شود. اگر این مواد در لوله توالت سخت شوند نیاز است تا برای رفع گرفتگی آن اقدام کنید.

استفاده از نوشابه 

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن جرم کاسه توالت ایرانی و فرنگی استفاده از نوشابه است. برای این کار تنها باید یک نوشابه را داخل کاسه توالت ایرانی یا فرنگی خود بریزید. سپس با استفاده از یک برس توالت شور تمیز، شروع به از بین بردن لکه‌ها و جرم‌ها کنید.

اسید کربنیک و فسفریک ملایم موجود در نوشابه می‌تواند به برق انداختن سنگ توالت کمک زیادی کند. در صورتی که لکه‌های موجود در سنگ توالت زیاد است، می‌توانید بعد از ریختن نوشابه روی سنگ توالت چند ساعت صبر کنید و بعد آن را تمیز کنید.

استفاده از برس 

 

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی، بهترین ابزاری که به شما کمک می‌کند، برس توالت است؛ اما حقیقت این است که این برس بعد از مدتی می‌تواند به کثیف‌ترین چیزی که تصور می‌کنید، تبدیل خواهد شد.

تجمع آلودگی‌ها در برس توالت موجب می‌شود تا هر بار آلودگی‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا را روی سطح توالت پخش کند. برای جلوگیری از این مشکل باید بعد از هر بار استفاده از برس توالت شور، آن را با مقداری شوینده بشویید و سپس روی کاسه توالت قرار دهید تا خشک شود.

استفاده از جوهر نمک

اگر توالت شما جرم زیادی گرفته و از روش‌های بالا نتیجه نگرفتید، می‌توانید از جوهر نمک استفاده کنید. برای این کار مقداری جرم‌گیر روی سنگ بریزید و تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس فلاش تانک را بزنید تا دستشویی تمیز شود.

استفاده از محلول سفید کننده

استفاده از محلول‌های سفید کننده‌ای که در بازار وجود دارد می‌تواند گزینۀ آخر شما برای برق انداختن سنگ توالت باشد. روش تمیز کردن سنگ توالت با این محلول نیاز به آموزش خاصی ندارد و علاوه بر آن می توانید خیلی زود نتیجه سفید کردن سنگ توالت را ببینید.

استفاده از محلول سفید کننده برای تمیز کردن کاسه توالت در فضای بسته و تهویه برای سلامتی و ریه های ما بسیار مضر است. بنابراین تا جایی که می شود تهویه مناسب ایجاد شود یا از روش های بهتر برای برق انداختن سنگ توالت استفاده شود.

خوب است بدانید استفاده مداوم از سفید کننده سنگ توالت باعث از بین رفتن چسب های درز کاشی ها و سنگ توالت می شود. بنابراین قبل از استفاده از این محلول به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا