خبر ویژه

پاس کاری کارنامه سبزهای آموزش و پرورش بین مجلس و وزارتخانه

کار کارنامه سبزها به کارتن خوابی رسید

روزهای متوالی است که جمع زیادی از متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش به عنوان معلم که در سال 1399 آزمون استخدامی داده و حد نصاب لازم را کسب کرده بودند، دست به اعتراض زده اند؛ افرادی که مدعی هستند در حق آنها اجحاف شده و کسی بنای پیگیری حقوق آنها را ندارد.

مدرسه آنلاین- ماجرای کارنامه سبزها و تحصن شبانه روزی آنها رو به روی ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران از آنجایی آغاز می شود که گروهی از نیروهای شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1399، پس از کسب حد نصاب لازم در آزمون برای مصاحبه دعوت شدند و در آنجا نیز نمره لازم را کسب کردند، اما به واسطه کمبود ظرفیت از پذیرش نهایی و استخدام آنها ممانعت به عمل آمد.

این گروه از متقاضیان جذب در آموزش و پرورش که به کارنامه سبزها معروف هستند، حالا میان مجلس و دولت پاس کاری می شوند و هیچ کس به حقوق تضییع شده آنها رسیدگی نمی کند.

حقوقی که آنها خودشان بر این باورند تضییع شده و دلیلشان نیز برای تأیید این ادعا قوانین به روزی است که توسط مجلس و دولت به تصویب نهایی رسیده و به آن دسته از متقاضیان که در آزمون استخدامی شرکت کرده و حد نصاب لازم را در آزمون تخصصی و مصاحبه می آورند نسبت به دیگر متقاضیان حقوق ویژه ای اختصاص می دهد.

حقوقی که یکی از آن تعهد مدیران اجرایی برای معتبر نگاه داشتن نمره و حد نصاب آنها به مدت دو سال و جذب آنها در این بازه زمانی است.

یکی از این معترضان که مدتی است رو به روی ساختمان وزارت آموزش و پرورش تحصن کرده است در همین باره به «مدرسه آنلاین»، گفت: سال 99 آزمون به دلیل کرونا بارها به تعویق افتاد و از طرفی هم خیلی ها به دلیل بومی گزینی اقدام به جعل مدرک کردند و در فرایند مصاحبه ها نیز سلیقه ای عمل شد. یعنی در برخی مناطق رزومه های پژوهشی ارزیابی شد و در برخی مناطق ارزیابی نشد.

وی افزود: الان ما خواهان اجرایی شدن قانونی هستیم که خود مسئولان تصویب کرده اند. ماده 24 تبصره یک تأکید دارد که کارنامه سبز تا دو سال اعتبار دارد و دولت متعهد است ما را استخدام کند.

این معترض کارنامه سبزی اضافه کرد: مدت هاست به ما وعده دروغ می دهند و حتی یکی از مسئولان وزارت خانه نمی آیند از ما سئوال کنند حرف حسابتان چیست. مدام وعده دروغ می دهند و ما نمی دانیم در مورد آینده ما چه برنامه ای دارند؟ مجلس ما را پاس می دهد به وزارتخانه و سازمان برنامه و اینجا هم کسی پاسخگوی ما نیست.

شما خواننده گرامی می توانید در بخش نظرات نظر خود را در مورد درستی یا نادرستی این انتظار پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1399 با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چرا تا الان هیچکس پاسخگوی این کارنامه سبز های مظلوم نیست . شما در برابر این ملت و خدا مسولید چرا اینهمه به این افراد ظلم میکنید بدبختا مگه چه گناهی کردن . بخدا خواسته اونا قانونیه . لطفاً به دادشون برسید . بخدا قسم خدا رو خوش نمیاد اینا اینجوری شب و روز کارتن خواب بشن اونم توی شرایط کرونا و گرما

  2. این نهظتی ها تشکیل خانواده داند فرزند دارند ولی این جوانان عمر خود را بادرس خوانند تمام کرداند سنشان سی سی پنج شده حچه ندارند حتا نسلشان هم منقرز میشه ما همیه مامسعولیم باید دران دنیا پاسخگو باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا