شعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

«می خواهم ریاضی را دوست داشته باشم» در بازار کتاب کودک

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «می خواهم ریاضی را دوست داشته باشم» نوشتۀ بتانی بارتن، در حوزۀ کودک راهی بازار نشر شده است. این کتاب را پریسا هاشمی طاهری ترجمه کرده و نشر پرتقال در 40 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی کتاب آمده است: «خیلی از بچه‌ها ریاضی را دوست ندارند. دلیلش هم واضح است؛ یادگیری ریاضی گاهی سخت است و گاهی آسان. گاهی همه‌چیز خیلی پیچیده می‌شود و باید خیلی تمرین بکنید. اما می‌دانستید همین ریاضی در تمام ابعاد زندگی ما آدم‌ها حضور دارد و آن را همه‌جا می‌توانیم ببینیم؟ هر کاری که در این دنیا می‌کنیم؛ مثل شیرینی پختن و مسافرت رفتن، یک‌جورهایی به ریاضی ربط پیدا می‌کند. اگر ریاضی بلد نباشیم نمی‌توانیم مقیاس‌های شیرینی‌پذیری را درک کنیم یا حتی زمان رسیدن به مقصد سفرمان را پیش‌بینی کنیم. با این کتاب بامزه همراه شوید تا ببینید ریاضی اصلا آن‌طور که شما فکر می‌کنید نیست و خیلی باحال‌تر از این حرف‌هاست.

بتانی بارتون نویسنده و تصویرگر کتاب های کودکان است. کتاب او در سال 2015 سعی می‌کنم عنکبوت‌ها را دوست داشته باشم (وایکینگ/پنگوئن) جوایز متعددی را به‌دست آورد و بازبینی‌های ستاره‌ای داشت، از جمله جایزه انتخاب کودکان سال 2016، کتاب سال سوم و چهارم. کتاب او در سال 2017 به زنبورها فرصت بدهید (وایکینگ/پنگوئن) فینالیست جایزه SCIBA در سال 2017 بود، در فهرست زنبور املای ملی Scripps با عنوان «کلمات عالی، آثار عالی» فهرست شد و در نیویورک تایمز به نمایش درآمد. کتاب های او به 4 زبان ترجمه شده است.

کتاب «می خواهم ریاضی را دوست داشته باشم» را می توانید از نشر پرتقال تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا