بازی ریاضیزنگ تفریح

فقط یک درصد افراد میتونن معمای خطای دید رو حل کنن؛ فرد معروف کیه؟

آزمون‌های خطای بصری نه تنها هوش و مهارت بینایی شما را می‌سنجد بلکه شما را خیلی از مواقع شوکه می‌کند و گاهی سر شما را گیج می‌اندازد.

مدرسه آنلاین– خطای دید از آن دسته از بازی‌های فکری است که نشان می‌دهد ذهن ما چقدر خلاق است. خطای دید ثابت می‌کند که چشم‌ها نمی‌بینند بلکه فقط اطلاعات را جمع‌آوری و به مغز ارسال می‌کنند تا فرایندهای تحلیل، ارتباط‌سازی و پردازش‌های متعدد در مورد آنها انجام شود. به بیان دیگر افکار خلاقانۀ مغز، تفسیر خود از یک تصویر را به ما نشان می‌دهند.

بنابراین مغز شما جهان بیرون را دوباره به شیوۀ خودش در ذهن شما نقاشی می‌کند و در این پردازش خلاقانه چشم‌ها چندان کاربرد ندارند؛ آنها فقط اطلاعات را جابه‌جا می‌کنند. به همین دلیل مطالعه دربارۀ خطای دید و تفسیر ذهنی مفید است. این مطالعات محدودیت و نقص درک ما را نشان می‌دهند، اما قدرت و توانایی ذهن ما را نیز به نمایش می‌گذارند. خطای دید باعث می‌شود دربارۀ ظاهر وقایعی که می‌بینیم کنجکاو شویم. بنابراین خطای دید یکی از محرک‌های قوی برای تفکر خلاقانه است؛ زیرا مربوط به حس بینایی است و سمت راست مغز را درگیر می‌کند. در عین حال شما را مجبور می‌کند به شیوه‌های مختلف به تصویر بنگرید و تصاویر مختلفی در آن ببینید.

تصویر زیر یک آزمون خطای بصری است. با تمرکز بر تصویر می‌توانید فرد معروف را شناسایی کنید. حواستان باشد که تنها 15 ثانیه مهلت دارید.

وقت شما شروع شد.

سعی کنید در قسمت وسط متمرکز شوید.

فرد معروف را شناختید؟

چهرۀ مشهور آلبرت انیشتین است.

جواب را ببینید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا