بهداشت و درمانمامان بابا

با این روشهای خانگی سیاهی آرنج و قوزک پا رو چند روزه برطرف کن

سیاهی قوزک پا، زانو و آرنج از مسائلی است که خیلی از ما با آن مواجه هستیم. برای برخی از افراد به ویژه خانم‌ها برطرف کردن این سیاهی اهمیت زیادی دارد.

مدرسه آنلاین – تیرگی آرنج و زانو، سیاهی قوزک پا هم مشکل رایجی است که اکثر افراد درگیر آن هستند. با‌این‌حال روش‌های مختلفی برای رفع سیاهی قوزک پا وجود دارد. 

 جوش شیرین

یکی از راه‌های روشن شدن پوست و رفع سیاهی قوزک پا در خانه، استفاده از جوش شیرین است. برای از بین بردن تیرگی پوست می‌توانید سه تا چهار قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری سفت درست شود. خمیر را روی قوزک پا بمالید روی پوست قرار دهید تا خشک شود. بعد از چند دقیقه می‌توانید پایتان را با آب سرد بشویید. این کار را باید هر روز ادامه دهید تا نتیجه مورد‌نظر را مشاهده کنید.

وازلین و انواع روغن‌های مرطوب‌کننده

وازلین به‌عنوان یک ماده چرب کمک می‌کند تا لایه‌ای محافظ روی قوزک پا ایجاد شود. این لایه به جلوگیری از ضخیم شدن پوست کمک شایانی خواهد کرد. با‌این‌حال باید توجه داشته باشید که وازلین نقش درمانی ندارد و بر‌خلاف تصور افراد، جذب پوست نمی‌شود.

آبلیمو، شکر و عسل

آب یک لیموترش را بگیرید و آن را داخل یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن بیفزایید. به خوبی آن را مخلوط کنید و بعد به آرامی روی قسمت‌های تیره پوست بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد با آب ولرم آن را بشویید.

لیمو، شکر و عسل در کنار هم، یک لایه بردار روشن کننده عالی را می‌سازند. آبلیمو و عسل خواص روشن‌کنندگی پوست دارند و شکر خاصیت لایه برداری دارد. بنابراین، این درمان برای رفع تیرگی زانو ، آرنج و قوزک پا عالی است.

 زردچوبه

چند قطره آبلیمو را به دو قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه اضافه کنید. آن‌ها را خوب ترکیب کنید تا یک خمیر سفت به دست بیاید. خمیر زردچوبه را بر ناحیه مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند تا خشک شود و بعد آن را بشویید.

سال‌هاست که زردچوبه برای روشن کردن پوست استفاده می‌شود. کورکومین موجود در زردچوبه از فعالیت ملانین (رنگدانه پوستی) در بدنتان جلوگیری می‌کند. بنابراین، موجب از بین رفتن سیاهی زانو ، آرنج و قوزک پا می‌شود.

سرکۀ سیب

یک قاشق غذاخوری سرکۀ سیب خام را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند. بعد آن را با آب بشویید.

سرکۀ سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها و گلایکول است. این مواد، ضمن پاکسازی پوست، بافت آن را بهبود می‌بخشند و سلول‌های مردۀ پوست را لایه‌برداری می‌کنند. در نتیجه، موجب روشن و سفید کردن زانو و آرنج شما می‌شود.

پودر چوب صندل و گلاب

چوب صندل یک عامل روشن‌کننده برای پوست شناخته می‌شود. از طرفی گلاب پوست شما را مرطوب و تمیز می‌کند و رطوبت را به پوست خشک قوزک برمی‌گرداند. برای درمان خانگی سیاهی قوزک پا به این روش، خمیر یکدستی از پودر چوب صندل و گلاب تهیه کنید. این خمیر را روی مچ پا و زانوهای خود بمالید و به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. صبر کنید تا به‌طور‌طبیعی خشک شود. سپس با آب سرد بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر، این کار را روزانه تکرار کنید.

آلوئه ورا

یک تا دو قاشق غذاخوری ژل آلوورای تازه را استخراج کنید. آن را روی پوستتان بزنید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند، بعد آن را با آب بشویید. آلوئه‌ورا حاوی آلوئین است، ترکیبی که رنگدانه پوست را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا از تیرگی آرنج و زانو خلاص شوید.

روغن زیتون و شکر

یک قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه‌ای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (که با روش پِرس سرد تولید شده است) ترکیب کنید. برای چند دقیقه، این مخلوط را به آرامی روی نواحی موردنظر بمالید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید و با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. در نهایت، پوستتان را به آرامی خشک کنید.
در حالی که، شکر به لایه برداری طبیعی پوست زانو و آرنج کمک می‌کند، روغن زیتون به دلیل داشتن خواص نرم‌کنندگی پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند. این دو ماده در کنار هم باعث رفع سیاهی قوزک و آرنج پا و رفع تیرگی زانو می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا