بهداشت و درمانمامان بابا

با این راهکارهای ساده‌ از چین و چروک دور لب جلوگیری کنید

با بالا رفتن سن چین و چروک‌ها به سراغ پوست می‌آید و بیشترین عرصۀ نمایششان هم صورت است. اطراف چشم، دور لب و … محل‌هایی است که چروک می‌شود و خط می‌اندازد.

مدرسه آنلاین – بسیاری از بانوان به دنبال این هستند که پوستشان را جوان نگه دارند و مانع چروک و چین در صورت خود شوند و یا چروک‌ها را مهار کنند. چروک‌های دور لب هم از شکن‌هایی است که بر زیبایی و جوانی چهره تأثیر می‌گذارد. اما راهکارهایی برای جلوگیری از چین و چروک دور لب وجود دارد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم. 

دوری از عناصر تحریک کننده

علاوه بر این، اگر واقعا می‌خواهید که لب‌های زیبایی داشته باشید، باید از عناصری که تحریک‌کننده هستند واقعا دوری کنید. عناصری مثل پارابن، عطر، الکل، فنول، منتول و اسید سالیسیلیک برای شما مضر هستند. همه برنامه‌های مراقبت ضدپیری پوست، یک بخش مهم دارند که همان محافظت از پوست در مقابل نور خورشید است.

مرطوب کردن لب

 مرطوب کردن لب‌ها است چون برخلاف قسمت‌های دیگر بدن، غدد چربی ندارند. به همین دلیل است که لب‌ها خصوصا در مواقعی که در معرض شرایط آب‌وهوایی رطوبت‌زدا مثل آب‌وهوای سرد یا در معرض آب داغ قرار می‌گیرند، خیلی سریع‌تر خشک می‌شوند.

انجام ورزش های صورت

ورزش صورت باعث تقویت عضلات آن و جلوگیری از چین و چروک و لک خواهد شد .بدین منظور نوک انگشتانتان را محکم روی خط های خنده قرار دهید و تا جایی که می توانید عمیق لبخند بزنید و این حالت را برای 5 تا 10 ثانیه نگه دارید . این ورزش را 30 بار در روز تکرار کنید و شاهد تأثیر فوق العاده آن باشید.

همچنین از ورزش های مفید برای کاهش چروک دور لب، درآوردن زبان، حرکت دادن لب ها به سمت چپ و راست صورت و تکرار کردن حروف صدادار است.

ماسک آلوئه ورا 

ژل یا صابون آلوئه ورا حاوی چندین ماده مغذی مانند گلیسیرین ، سدیم ، کربنات ، سوربیتول و… است که همگی برای پوست مفید هستند و باعث تغذیه رسانی پوست از درون خواهند شد و در نهایت پوستی سالم و درخشان خواهید داشت.

برای استفاده از این درمان به راحتی تکه ای صابون یا ژل را روی پوست، به خصوص پوست دور لبهایتان اعمال کنید و بعد از حدود 30 دقیقه کاملاً جذب شد، شستشو دهید.

 ماسک روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین های A، D، K، E است که برای پوست ضروری و لازم هستند .قبل از خواب مقداری روغن زیتون را دور لب های خود اعمال کنید و اجازه دهید تا صبح باقی بماند و بعد شستشو دهید.

ماسک آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی و مزایای بی نظیری برای پوست است .ویتامین A و ویتامین C که در گوجه فرنگی به وفور وجو دارد ، اغلب در دارو های ضد آکنه یافت می شوند . اسیدیته موجود در گوجه فرنگی هم برای رفع و کاهش آکنه بسیار تاثیرگذار است.

قبل از اعمال گوجه فرنگی روی پوستتان یک لیوان از آن را بنوشید و سپس صورتتان را ماساژ دهید که باعث گردش خون بهتر و تحریک آن می شود و به ایجاد سلول های جدید پوستی کمک خواهد کرد و در نهایت بعد از 10 دقیقه با آب شستشو دهید.

مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها

مصرف موادی همچون ویتامین C و E که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند، می‌تواند از آسیب‌های اکسیداتیو پوست جلوگیری کند.

ویتامین C

مصرف مواد حاوی ویتامین C، مانند پرتقال، نارنج و ترنج، به تقویت کلاژن پوست کمک می‌کند و از ایجاد چین و چروک دور لب جلوگیری می‌کند.

ویتامین E

بادام، بادام زمینی و کرم‌های حاوی ویتامین E دارای خواص مرطوب‌کنندگی و ضدالتهابی هستند که به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا