بدون دسته بندی

ماریو مانجوکیچ کیست؟

«مانژوکیچ» در راه پرسپولیس

ماریو مانجوکیچ متولد ۲۱ مهٔ ۱۹۸۶، بازیکن فوتبال اهل کشور کرواسی است.

مدرسه آنلاین- ماریو به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۲ کرواسی انتخاب گردید.

این مهاجم کروات در آغاز فصل ۲۰۱۲–۱۳ از ولفسبورگ به بایرن مونیخ ملحق شد.

سپس در سال ۲۰۱۴ به اتلتیکو مادرید رفت تا برای این تیم بازی کند و در سال ۲۰۱۵ به باشگاه یوونتوس پیوست و با این تیم موفق شد دوگانه‌ی لیگ و جام حذفی و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را بدست آورد بعد از مدت ها در باشگاه یوونتوس، او در اواخر سال ۲۰۱۹ از این باشگاه جدا شد و با بستن قرارداد به تیم الدحیل قطر پیوست اما در سال ۲۰۲۰ قرارداد خود را با این تیم قطری فسخ کرد.

در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ مانجوکیچ به مدت یک سال با تیم آ ث میلان قرارداد بست. در همان سال جدایی خود را از آ ث میلان اعلام کرد. مانجوکیچ از سال ۲۰۰۷ برای تیم ملی کرواسی بازی می‌کند.

وی برای تیم ملی کرواسی ۸۲ بازی انجام داده و ۳۳ گل به ثمر رسانده است. پست تخصصی این بازیکن نیز مهاجم است. وی گل پیروزی بخش تیم ملی کرواسی را در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ به ثمر رساند و کرواسی برای اولین بار به فینال جام جهانی راه پیدا کرد.

او نقش بسزایی در نایب قهرمانی کرواسی داشت و بازی‌های درخشانی را به همراه لوکا مودریچ، ایوان پریشیچ و ایوان راکیتیچ ارائه داد او تنها بازیکنی است که در فینال جام جهانی هم گل به خودی و هم گل به تیم حریف زده است.

8 شهریور ماه سایت ترانسفر مارکت از احتمال حضور مهاجم اسبق تیم ملی کرواسی و باشگاه‌های بایرن‌مونیخ، میلان و یوونتوس به پرسپولیس خبر داد.

ماریو مانژوکیچ مهاجم فصل قبل تیم فوتبال میلان با توجه به نوشته ترانسفر مارکت ۴۳ درصد احتمال دارد به پرسپولیس بپیوندد.

قیمت این مهاجم 800 هزار یورو ذکر شده که پرداخت این رقم برای باشگاه پرسپولیس که با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، دشوار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا