علمی هنریکتابخانه

معرفی کتاب زندگی روزمره ژاپنی‌ها در دوره سامورایی‌ها

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «زندگی روزمره ژاپنی‌ها در دوره سامورایی‌ها» اثر لویی فردریک در حوزۀ تاریخ منتشر شده است. این کتاب را سعید درودی ترجمه کرده و نشر نگاه در 456 صفحه منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «ژاپنی‌ها در طول اعصار تحولات فراوانی را از سر گذرانده‌اند؛ بارها بخت و اقبال به سراغشان آمده و سپس از ایشان رویگردان شده، و کرارا به فلاکت افتاده‌اند. برای درک آنچه بر آنها گذشته مداقه در حیات اجتماعی مردمان دوره‌ای که شوگون‌ها در ژاپن قدرت داشتند ضروری می‌نماید. سامورایی‌ها در دوران جنگ‌های داخلی (مصادف با قرون وسطا در اروپا) قدرت گرفتند و به طبقه‌ای مهم و ممتاز در ژاپن تبدیل شدند که وجودشان هم ضامن امنیت بود و هم برهم زننده آن. آنها در خدمت شوگون‌ها بودند و قدرت این حاکمان در سایه را نمایش می‌دادند.»

لویی فردریک محقق، مورخ هنر، نویسنده، مترجم و ویراستار فرانسوی بود. او متخصص فرهنگ‌های آسیا به ویژه هند و ژاپن بود.  او کتاب های زیادی در مورد هند، ژاپن و آسیای جنوب شرقی نوشت. 

کتاب «زندگی روزمره ژاپنی‌ها در دوره سامورایی‌ها» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا