علمی هنریکتابخانه

عباس و پشمینه پوش ها منتشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «عباس و پشمینه‌پوش‌ها» اثر حمید عبداللهیان در حوزۀ داستان تاریخی برای کودکان منتشر شده است. این کتاب را انتشارات خیال‌انگیز در 189 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «پشمینه‌پوش‌ها اولش صوفی بودند و توی خانقاه‌هایشان عبادت می‌کردند، بعد زمین‌های کشاورزی زیادی گرفتند و بعد شمشیرهایشان را برداشتند. عباس‌شان وقتی یک بچه‌ی این‌قدری بود، شاه شد، ولی خیلی زود توانست خودش را جمع‌و‌جور کند و یکی از بزرگ‌ترین شاه‌های ایران شد. عباس توانست سه دشمن خیلی قوی را که از سه طرف وارد کشور شده بودند، بیرون کند. عباس بزرگ‌ترین دانشمندهای دینی شیعه را در اصفهان جمع کرد و با کمک مخ‌های ایران اصفهان را نصف جهان کرد و همه جا جاده کشید و ۹۹۹ کاروانسرا ساخت و هزاران پل و خلاصه بیشتر از همه‌ی شاه‌های طول تاریخ ایران کارهای خوب کرد. آخرین نفرشان یک بی‌عرضه‌ی بی‌دست‌و‌پا بود که الکی شکست خورد و حکومتش را به باد داد.»

دکتر حمید عبداللهیان متولد سال 1350، استاد دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی، داستان‌نویس و پژوهشگر ادبیات داستانی معاصر است.
 

عباس و پشمینه‌پوش‌ها را می‌توانید از فیدیبو تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا