چیستانکیست؟

شهید قاسم زمانی کیست؟

سرگرد قاسم زمانی، خلبان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و متولد سال 1367 بود که در تاریخ 3 خرداد 1401 و در حال انجام تمرین آموزشی به خلبان ستوان یکم محمد جواد بای و تیراندازی به اهداف از پیش تعییت شده به دلیل نقص فنی جنگنده اف 7 ارتش دچار سانحه شد و به همراه شاگردش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدرسه آنلاین- شهید قاسم زمانی متولد سال 1367 و اهل روستای اسکندری شهرستان فریدن بود که در زمان شهادت در شهر خورزوق شهرستان برخوار زندگی می کرد.

او از دانش آموختگان رشته ریاضی فیزیک دبیرستان نمونه دولتی آزادگان گلپایگان بود که با رتبه عالی وارد دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و حرفه خلبانی را پیش گرفت و در رسته نظامی به درجه سرگردی رسیده بود.

شهادت

همانطور که اشاره شد شهید قاسم زمانی در تاریخ 3 خرداد 1401 و به دلیل نقص فنی جنگنده اف 7 ارتش دچار سانحه شد و پس از سقوط جنگنده جان خود را از دست داد.

این حادثه در منطقه انارک شهرستان نائین اصفهان رخ داد.

توضیحات مسئولین مربوطه در مورد حادثه

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در رابطه با این حادثه به رسانه ها گفت: مأموریت این جنگنده، تمرین تیراندازی آموزشی بود. در این حادثه خلبان و کمک‌خلبان به نام‌های سرگرد قاسم زمانی و ستوان یکم محمدجواد بای که به‌عنوان استاد و شاگرد در این تمرین تیراندازی هوایی حضور داشتند به شهادت رسیدند.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا