علمی هنریکتابخانه

سفر و پیام آور از تازه های بازار کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «سفر و پیام آور» اثر هانری کربن در حوزۀ فلسفه وارد کتابفروشی ها شد. این کتاب را مهدی سررشته داری ترجمه کرده و نشر مهراندیش در 244 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «این اثر مجموعه ای است از مصاحبه‌ها و مقالاتی که پس از مرگ هانری کربن چاپ و منتشر شده است. شرحی است بر سفری که کربن در طلب عالم خیالی واقعیت نامشهود، حیطه فرشتگان و موجودات قدسی در آن گام نهاده است. کتاب حاضر که به مطالعۀ فلسفه دینی و کندوکاو در ایمان شهودی می‌پردازد، تأملی است ژرف در مضامین عظیم عرفان ایرانی – اسلامی (نظریه صوفیانه دانش، سفری به درون روح و مناسک جام) که نگاهی روشنگر به درون عوالم فلسفی سهروردی، ابن عربی و ملاصدرا شیرازی می‌اندازد.»

هانری کوربَن فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس و شیعه‌شناس فرانسوی است. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد. کربن در ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ در پاریس به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم، به دانشگاه سوربن رفت و در سال ۱۹۲۵ لیسانس فلسفه و در ۱۹۲۸ با رساله‌ای راجع به آرای رواقی و آگوستینی در اندیشه لویی د لئون ، شاعر سده ۱۶ اسپانیایی فارغ‌التحصیل شد و بابت آن از دانشگاه سالامانکا جایزه دریافت کرد. وی همچنین از سال ۱۹۲۷–۱۹۲۶ دروسش را در مدرسه زبان‌های شرقی آغاز کرد و با زبان‌های عربی، سانسکریت آشنا شد و در سال ۱۹۲۹ در زبان‌های عربی، فارسی و ترکی مدرک گرفت و به همکاری با کتابخانه ملی پاریس پرداخت. هانری کربن، اولین مترجم آثار مارتین هایدگر به زبان فرانسه و همچنین معرفی‌کنندهٔ فلسفهٔ اشراق سهروردی و حکمت متعالیهٔ ملاصدرا به اروپاییان بوده‌است. از کربن آثار متعددی به جا مانده که «تاریخ فلسفۀ اسلامی»، ـاسلام ایرانی»، «انسان نورانی در تصوف اسلامی» و … از آن جمله است.

کتاب «سفر و پیام آور» را می توانید از انتشارات مهراندیش تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا