تغذیهمامان بابا

سه روش خشک کردن آلبالو در خانه با طعم و رنگی عالی

یکی از خوشمزه‌ترین تنقلات مخصوصاً برای بچه‌ها آلبالو خشکه است که همیشه مزه می‌دهد. اگر بتوانیم آلبالو را در خانه خشک کنیم در تمام فصول می‌توانیم از این خشکبار خوشمزه لذت ببریم.

مدرسه آنلاین– برای استفاده از آلبالو در سایر فصول سال، می‌توان آن را خشک کرد. برای خشک کردن این میوۀ مفید و لذیذ چند روش وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

در این مطلب روش‌های تهیۀ آلبالو خشکه خانگی را توضیح می‌دهیم. با کمی حوصله می‌توان ظرف پنج روز آلبالو خشکۀ خوشمزۀ خانگی داشت.

خشک کردن آلبالو در آفتاب:

مرحلۀ اول:

ابتدا آلبالو را می‌شوییم و آبکش می‌کنیم. کف سینی پارچۀ تمیزی پهن می‌کنیم و سپس آلبالوها را در سینی می‌ریزیم. باید حواسمان باشد که آلبالوها دانه دانه باشد و روی هم انباشه نشود.

مرحلۀ دوم:

سپس روی آلبالوها نمک می‌پاشیم و آن را بیرون از خانه مقابل نور آفتاب می‌گذاریم. تا زمانی بیرون بماند که رویش حالت چروک پیدا کند. 

مرحلۀ سوم:

حالا باید آلبالوهای خشک شده را برمی‌داریم (آلبالوها نباید زیاد خشک باشد، کمی تر باشد) و در آبکش می‌ریزیم و آن را می‌شوییم تا گرد و خاکش گرفته شود. . بعد دوباره آن را در سینی پهن می‌کنیم و نمک می‌زنیم. سینی را یک روز، بیرون در هوای آزاد می‌گذاریم تا آلبالوها خشک شود.

مرحلۀ چهارم:

آلبالوها را به خانه می‌اوریم و اجازه می‌دهیم یک روز در دمای خانه بماند تا گرمای بیرون را از دست بدهد. حالا آن را در ظرفی دربسته می‌ریزیم و در یخچال یا فریزر نگهداری می‌کنیم.

نکته: نباید بگذاریم آلبالوها زیاد خشک و سفت شود. سه یا چهار روز جلوی نور باشد کافی است. در حدی خشک شود که رویۀ آن  چروکیده شود. 

 

خشک کردن آلبالو بدون هسته در آفتاب :

مرحلۀ اول:

ابتدا آلبالوها را بشویید و دم آنها را جدا کنید. سپس به مدت دو روز آلبالوها را روی پارچه‌ای در زیر آفتاب خشک کنید.

مرحلۀ دوم:

اکنون با فشار دست هستۀ آلبالوها را خارج کنید. پس از خارج کردن هسته، آلبالوها را با آب سرد آبکشی کنید و منتظر بمانید تا آب اضافی آلبالوها خارج شود.

مرحلۀ سوم:

آلبالو ها را روی سینی پهن کنید و در محیط خانه یا بیرون خشک کنید.

 

 آلبالو خشکۀ آبدار با رب انار در آفتاب

بعد از شستن آلبالو‌ها آن‌ را در سینی بریزید و در آفتاب قرار دهید. بعد از چند روز که آلبالوها خشک شد، آن را با رب انار و نمک، (به میزان دلخواهتان) ترکیب و در بطری‌های درب بسته نگهداری بریزید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا