بهداشت و درمانمامان بابا

با این روشها شیرینیهای عید رو تازه نگه دارید

شیرینی‌هایی که برای عید خریداری می‌کنیم پس از چند روز تازگیشان را از دست می‌دهند و مثل روز اول نیستند. از این رو مدام در پی این هستیم که با روشی شیرینی‌ها را تازه نگه داریم.

مدرسه آنلاین – شیرینی‌ها به دو دسته خشک و تر تقسیم می‌شوند، اغلب خانواده‌ها ترجیح می‌دهند شیرینی خشک برای ایام نوروز تهیه کنند چراکه ماندگاری بیشتری دارد و می‌توانند برای مدت‌زمان بیشتری آن را نگهداری کنند.  با وجود این برخی شیرینی‌های خشک نیز تا آخر عید تازه نمی‌مانند.

در مجموع شیرینی خشک را می‌توان یک تا دو هفته بیرون از یخچال و در جای خنک نگهداری کرد، همچنین می‌توان به مدت یک ماه در فریزر قرار داد.

در ادامه با روش‌های تازه نگهداشتن شیرینی عید اشنا می‌شویم.

سلفون و ظرف دردار

روی شیرینی‌ها را نایلون مخصوص شیرینی (سلفون) بکشید و بعددرون ظرف دردار قرار دهید. زیرا این کار باعث تازه ماندن بیشتر شیرینی‌ها می‌شود و مدت مصرف آنها را نیز بیشتر می‌کند.

نگهداری در جای خنک

نگهداری در جای خنک یکی دیگر از راهکارهای تازه نگه داشتن شیرینی خشک است. بهترین محل نگهداری شیرینی خشک یخچال است اما در صورتی که قصد مصرف شیرینی در مدت زمان کوتاهی را دارید، بهتر است آن را در کابینتی خنک، تاریک و دور از نور خورشید و گرمای گاز قرار دهید تا بافت شیرینی تازه مانده و ترکیبات آن خراب یا فاسد نشوند.

قرار دادن کاغذ روغنی بین شیرینی‌ها

دیگر ترفندی که به تازه ماندن شیرینی‌های خشک کمک می‌کند، قرار دادن کاغذ روغنی بین هر ردیف از شیرینی‌ها است. این ترفند به خصوص برای شیرینی‌های دارای تزئین کاربرد زیادی دارد، زیرا مانع چسبیدن تزئینات شیرینی‌ها به هم شده و علاوه بر حفظ تازگی، ظاهر آن‌ها را نیز حفظ می‌کند.

قرار دادن نان در ظرف شیرینی

قرار دادن یک تکه نان تست در ظرف شیرینی‌های خشک، تاثیر زیادی در حفظ تازگی آن‌ها دارد. نان تست رطوبت شیرینی‌ها را حفظ کرده و از خشک و شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این ترفند به خصوص برای کوکی‌ها که به دلیل داشتن کره زودتر از دیگر شیرینی‌ها خشک می‌شوند، کاربرد بیشتری دارد.

آب روی شیرینی‌ها نریزید

یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری شیرینی خشک و‌ تر این است که باید شیرینی‌ها را از فضای نمناک دور نگه دارید. رطوبت محیط برای شیرینی خشک و‌ تر مضر بوده و محل مناسب برای نگهداری از شیرینی‌ها،‌ فضای خشک و خنک است.

دور از نور خورشید

از قرار دادن بسته‌های شیرینی در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

فریز کنید

جعبه‌ها را در کیسه‌های بدون منفذ نایلونی یا نایلکس قرار داده و در فریزر نگهداری کنید تا زمان کیفیت مطلوب آنها افزایش پیدا کند.

زمان مصرف مطلوب شیرینی‌جات بستگی به نحوۀ نگهداری دارد. به طور کلی باید بر حسب نیاز شیرینی خریداری کنید و از نگهداری طولانی مدت آن خود داری کنید. شیرینی‌جات را از جایی تهیه کنید که آنها را در یخچال نگهداری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا