شعر و داستانکتابخانه

رمان «کلاس مخفی» برای نوجوانان منتشر شد

با انتشار رمان «کلاس مخفی» اثر جدید محمدکاظم اخوان، سه‌گانه این نویسنده برای نوجوانان تکمیل شد. این رمان را انتشارات پیدایش منتشر کرده است.

مدرسه آنلاین_ معرفی کتاب

اخوان این کتاب را به علاوه کتاب «دوست غارنشین من» و «سبیل سرگردان» سه‌گانه خود برای نوجوانان معرفی کرد و گفت: در این سه کتاب که من تَوسعاً مفهوم سه‌گانه را روی آن گذاشته‌ام، نقطه ثقل اصلی فرم و ساختار داستانی است که از شاخصه‌اش شکل متفاوت روایت است و طنز سیاه، جعل متون کهن ادبیات فارسی، مضامین نسبتاً مشترک، نوعی نگاه گروتسک به مسائل اجتماعی در ارتباط با نوجوانان و همین‌طور عدم قطعیت عناصر داستانی، نسبیت‌گرایی و نسبی‌دیدن هر چیزی و فضاسازی‌های گروتسک و شخصیت‌پردازی‌های خاص که خیلی نمی‌تواند قراردادی باشد.

ماجرا از این قرار است که فرشاد نابغه ی ادبی است و بهروز نابغه ی ریاضی. فرشاد داستان هایش را در مدرسه می خواند و با استقبال زیاد دانش آموزان روبه رو می شود. اما در خانه اصلا پدر و مادر فرشاد برای او نقشه های دیگری دارند. حتی در مدرسه هم مشکلات زیادی برای فرشاد و طرفداران قصه هایش پیش می آید؛ و اینجاست که بهروز، بهترین دوست فرشاد و نابغه ی ریاضی، دست به کار می شود. او در یکی از دیوارهای مدرسه، سالنی دیجیتالی می سازد تا فرشاد در آن قصه هایش را برای طرفدارانش بخواند. اما مشکلات عجیب غریبی در مدرسه و خانه ی دانش آموزان اتفاق می افتد و همه را، حتی خانواده ها را حسابی به دردسر می اندازد…

این کتاب را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا