شعر و داستانکتابخانه

رمان «هیچ کس این زن را نمی شناسد» برگزیدۀ کتاب سال البرز

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

رمان «هیچ کس این زن را نمی شناسد» به قلم ندا رسولی از رمان های تاریخی است که نشر نیستان در سال 97 آن را در 255 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «کتاب یک رمانی تاریخی است و شامل دو داستان موازی است. یک روایت در دوران قحطی و تاریخ ۱۳۲۰ در آذربایجان اتفاق می‌افتد زمانی که روس‌ها آذربایجان را اشغال می‌کنند، قصه در اردبیل اتفاق می‌افتد. یک روایت دو دهه جلوتر است. این دو روایتِ موازی در فصل ۲۲ به هم می‌رسند و در هم تنیده می‌شوند. بخشی از وقایع این رمان در بستری از تاریخ اتفاق افتاده و از تلفیق حوادثی واقعی با تخیل مایه گرفته، به گونه ای که سعی شده آنچه در تاریخ نشان داده نشده در رمان بازنمایی شود. در این کتاب با شخصیت هایی رو به رو می شویم که گاه بایدها و نبایدها و باورها و اندیشه هایی درست یا غلط طوری یقه شان را چسبیده که خواه ناخواه عوضشان می کند؛ طوری که گاهی خودشان هم خودشان را نمی شناسند.»

ندا رسولی متولد سال 1361، فارغ التحصیل شیمی آزمایشگاهی و نویسندۀ داستان های کوتاه و رمان نویس است. او اواخر سال های دبیرستان و دانشگاه با شعر و کمی بعد با داستان کوتاه به حیطه ادبیات وارد شد. آغاز فعالیت جدی داستان نویسی او سال 1393 است. رسولی توانسته برای رمان «هیچ کس این زن را نمی شناسد» برگزیدۀ کتاب سال البرز شود و برای داستان های کوتاه خود جوایزی کسب کند. وی تاکنون نقد و داستان های کوتاه متعددی منتشر کرده و یک مستند داستانی به نام «این پسر من است» را نیز در کارنامۀ ادبی خود دارد.

می توانید رمان «هیچ کس این زن را نمی شناسد» را از فیدیبو تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا