شعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

«دوست ابدی من» راهی بازار کتاب کودک و نوجوان شد

«دوست ابدی من» نوشته پی .جی .نایت با ترجمه مائده مرتضوی برای گروه سنی بالای ۱۲ سال منتشر شده است.

مدرسه آنلاین_ معرفی کتاب

«دوست ابدی من» اولین جلد از مجموعه‌رمان های «شب دلهره است» که به همت کتاب چ (کتاب کودک و نوجوان نشرچشمه) منتشر می‌شود. این مجموعه به انتشار رمان‌های ژانر وحشت برای نوجوانان اختصاص دارد.

در خلاصه داستان آمده است: کَتی و اِمی هم دوست‌اند، هم همکلاسی، هم همسایه. همه‌چیز خوب و قشنگ و رؤیایی است تا این‌که امی مجبور می‌شود به ایالت دیگری برود. کتی تنها و افسرده می‌شود و بعد از مدتی با دختری تازه‌وارد، به نام ویتنی، دوست می‌شود.
کتی همه‌ رفتارهای عجیب‌وغریب ویتنی را می‌بیند، اما باز هم به دوستی با او ادامه می‌دهد؛ غافل از این‌که ویتنی برای او نقشه‌ شومی کشیده است؛ اتفاقی که ممکن است زندگی کتی را تا پایان عمر تغییر می‌دهد.

ین کتاب علاوه بر داستان هیجان‌انگیزی برای نوجوان‌ها پیام مهمی برای بزرگ‌ترها هم دارد: آسیب های تک‌فرزندی، گوشه‌گیر بودن، ناتوانایی فرزند در برقراری ارتباط عادی از مسائلی است که در زندگی مدرن امروزی با آن مواجه‌ایم. فرزند ما ممکن است در برقراری ارتباط با همسالان خود عادی رفتار نکند و به‌طور افراطی با همسالانش رابطه داشته باشد. رفت‌وآمد بیش از حد متعارف، تماس‌های طولانی تلفنی و… گاهی باعث وابستگی غیرعادی فرزند نوجوان ما به دوستان نزدیکش می‌شود.

آسیب ارتباطات افراطی بر آن سمتی فرود می‌آید که شکننده‌تر است. اگر این ارتباط به هر دلیلی یک‌باره قطع شود؛ نوجوانی آسیب می‌بیند که در برقراری ارتباط با دیگران ضعیف‌تر است؛ نوجوانی که تنهاتر است و این‌جا نقش والدین پررنگ می‌شود.
دوست ابدی من از سوی کتاب چ در ۱۵۴ صفحه منتشر شده است.

منبع: ایرنا

کتاب را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا