خبر ویژه

دست رد آموزش و پرورش بر سینه کارنامه سبزها

کارنامه سبزها که مدت مدیدی است به صورت پیوسته در برابر ساختمان وزارت آموزش و پرورش تحصن می کنند و به دنبال راهی برای جذب هستند، علی رغم همه مخالفت هایی که می شنوند دست بردار نیستند و به اعتراضات خود ادامه می دهند.

مدرسه آنلاین- منظور از کارنامه سبزها آن دسته افرادی است که سابق بر این در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در بخش دبیری آموزش و پرورش شرکت کرده اند و پس از کسب نمره قبولی و معرفی برای مصاحبه سه برابر ظرفیت، در مصاحبه رد شده اند و پذیرش نهایی در مورد آنها صورت نگرفته است.

این افراد مستند به قانونی که تأکید دارد نتیجه یک آزمون استخدامی تا دو سال اعتبار دارد و نیز مستند به برخی تفاوت ها در فرایند پذیرش نهایی دبیران آموزش و پرورش در مناطق مختلف تأکید دارند که حق آنها ضایع شده است و باید آموزش و پرورش نسبت به استخدام آنها اقدام کند.

این درخواست اما با مخالفت قاطع وزارت آموزش و پرورش رو به رو شده است و پیشتر نیز رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش ضمن اشاره به غیرقانونی بودن درخواست این افراد، از آنها خواسته بود در آزمون های استخدامی سال های بعد شرکت کنند.

به صورت مشخص رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش در این باره به رسانه ها گفته بود: درخواست کارنامه سبزها برای جذب در آموزش و پرورش قانونی نیست و این افراد هم می توانند مانند دیگر داوطلبان در آزمون استخدامی بعدی شرکت کنند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش ادامه داد: برخی کارنامه سبزها به این نکته اعتراض دارند که چون در استان دیگر کسی با نمره پایین تر از آن ها در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی پذیرفته شده است، پس آنها نیز باید پذیرفته و جذب شوند که این درخواست، غیر ممکن و غیرقانونی است.

 این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: براساس قانون، استخدام های آموزش و پرورش براساس رشته – شغل – محل انجام می شود و بنابراین هر فردی براساس شغل، رشته و محلی که خودش انتخاب کرده است، پذیرفته می شود و آموزش و پرورش نمی تواند که سهمیه یک استان را برای استان دیگر در نظر بگیریم. تجربه نشان داده است که در چنین شرایطی، افراد بعد از یک سال کار در استان دیگر، درخواست انتقالی به استان خود را مطرح می کنند و این مساله منجر به بروز مشکلاتی در سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش می شود.

این گفته ها در حالی است که پیشتر یکی از کارنامه سبزها در گفت و گوی اختصاصی با «مدرسه آنلاین» گفته بود: سال ۹۹ آزمون به دلیل کرونا بارها به تعویق افتاد و از طرفی هم خیلی ها به دلیل بومی گزینی اقدام به جعل مدرک کردند و در فرایند مصاحبه ها نیز سلیقه ای عمل شد. یعنی در برخی مناطق رزومه های پژوهشی ارزیابی شد و در برخی مناطق ارزیابی نشد.

 وی افزود: الان ما خواهان اجرایی شدن قانونی هستیم که خود مسئولان تصویب کرده اند. ماده ۲۴ تبصره یک تأکید دارد که کارنامه سبز تا دو سال اعتبار دارد و دولت متعهد است ما را استخدام کند.

 این معترض کارنامه سبزی اضافه کرد: مدت هاست به ما وعده دروغ می دهند و حتی یکی از مسئولان وزارت خانه نمی آیند از ما سئوال کنند حرف حسابتان چیست. مدام وعده دروغ می دهند و ما نمی دانیم در مورد آینده ما چه برنامه ای دارند؟ مجلس ما را پاس می دهد به وزارتخانه و سازمان برنامه و اینجا هم کسی پاسخگوی ما نیست.

همانطور که اشاره شد کارنامه سبزها در واقع کسانی هستند که برای مصاحبه نهایی پذیرش دعوت شدند، اما در مرحله سه برابر ظرفیت رد شده اند و فرد دیگری پذیرفته شده است. با در نظر گرفتن این واقعیت می توان اینگونه در نظر گرفت که حتی در صورت پذیرش این افراد به جای پذیرفته شده های قبلی، قاعدتاً افرادی که اکنون پذیرفته شده اند باید به روندها معترض می شدند و این یعنی ماجرای کارنامه سبزها می تواند به عنوان یک چالش دائمی مطرح باشد.

بر همین اساس شاید نیاز باشد در آزمون های استخدامی آینده مسئولان اجرایی تدابیر ویژه ای برای رفع این چالش در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. چقدر شما دروغگویید،در برابر این همه فضای مجازی دیگر جایی برای تحریف خبرهای شما نمانده است.
    این عزیزانی که چند روز جلوی مجلس و وزارت خانه تجمع کردند، هیچ کدام کارنامه سبز نبودند
    بلکه معلمان حق التدریس مرحله 3بودندکه خیلی از آن ها حتی بالای 12سال سابقه کار دارند و در دوره‌ی یک ساله دانشگاه فرهنگیان نیز شرکت کرده و قبول هم شدند.

    1. داری اشتباه میزنی عزیز. کارنامه سبزها یکساله پیگیرن. اخرین روزی ک تجمع کردن هم ۳۰ بهمن بود .

  2. سیاست دولت غلطه وقتی کشور با بحران بیکاری دهه شصتیا مواجه س و سنشون بالا رفته چرا از اونور از دانشگاه فرهنگیان یه مشت بچه دهه هشتادی استخدام میشه و چهار سال بدون کاری بهشون پول داده میشه در حالی که نیروی زبده کاری با اون آزمون سخت و رقابت سخت تر از کنکور با پذیرش یه نفر نهایت دو نفر رو استخدام نمیکنه منطقی در دولت نیست که این بیکاران تحصیلکرده مظلوم برن سر کارشون از اونطرف استخدامهای با پارتی و زد و بند رو توی ارگانهای غیر آموزش و پرورش می بینیم که یه امتحان صوری گرفته میشه طرفم از قبل مشخصه تو رو خدا کسی بچه نیاره به دولتها توی کشور ما نمیشه اعتماد کرد سرنوشت دهه شصتیا نشون میده که هیچگونه پشتوانه ای ندارند و آینده ای توی این کشور نیست جز دروغ و کلک و پارتی و حق خوری

  3. من با نمره ۸۶ قبول شدم و یه آقا زاده رو جام گذاشتن…. ایشون ۹ نمره از من کم تر بود و نمره نهایی من رو دستکاری کردن تا قبول بشه… خدا لعنت کنه تک تک کسایی که حق ما جووونارو خوردن….

    یک سال از عمر ما رفت…. انصافتون کجا رفت

    باز جیباتون بی پول شد آزموناتون شروع شد

    نخبه ما بیکاره … نهضتی راس کاره

    ما اکثرا دانشجو دکتری بهترین دانشگاهاییم با کلی رزومه پژوهشی عالی… گناهمون اینه تو این مملکت به دنیا اومدیم هرجا بگیم دردمون چیه بهمون پناهندگی میدن…. کدوم مسئولی ناموسش یک ماه تو خیابون کارتن خوابی کرده که کسی رو ببینه و جواب حرفش رو بده…. ؟ ما یک ماه تو سپهبد قرنی بودیم کسی صداپونو نشنید یه هفته بعد از تجمع ما ریاست جمهوری برای رفع مکل پمپ بنزین به این خیابون رفته بود…. آیا ارزش سرمایه های یک کشور و نخبگان یک کشور برای ریس دولتش به اندازه یک پمپ بنزین نیست؟؟؟؟ از تمام مسئولین حتی بی ربط ترینش پیگیری کردیم هییییچ کاری نکردن… فقط دست دولت تو جیب ملته… پول میخوان پول…. وگرنه کارنامه سبز صد دفعه آزمونشو پس داده و آزموده را آزمودن خطاست…. به ما میگن رد شدید درحالیکه اونی رو که برداشتن با ۶۵صدم اختلاف برداشتن….. و علتش اینه که میگن ظرفیت نداریم بگیریمتون… اگر ظرفیت نداربم پ چرا هرسال دارید استخدامی میزارید اگه ظرفیت ندارید پس این ۲۵۰هزار نیرو رو از کجا میخواید جور کنید؟ آیا بازهم با جذب فله نهضتی ها. خرید خدماتا و اونایی که فامیلاشون مدرسه خصوصی دارن؟؟؟؟ آهای مردم آهایی دنیا ما تو ایران حروم شدیم چون پارتی نداشتیم. چون دزد نبودیم چون نشستیم درس خوندیم…. کدوم آزمونتون عدالت محوره… بومی گزینی فقط حق کشی بود چون بعد از ثبت نام های ما اعمال شد… و عملا همه رو داغون کرد… استخدامی های جدیدم الکیه…‌ فقط میخواید نیروهای فوقالذکر رو ببرید وگرنه دانشجویی که مجرده دکترا داره چرا باید با یه فرد کارشناطی متاهل با ۵ بچه نهضتی که ۳تا شناسنتمه تحویل داده معلم نعضت شده مقایسه بشه و جا بمونه اونم بخاطر سهمیه هایی که به تاهل. فرزند و نهضت و … دادین… این قصه سر دراز دارد و اخرین حرف اینکه خدایی هست که زورش از همه زورگویان بیشتره و دستش بالاتر از هر دستیه….

  4. هیچ سختی واسه معلما ندارع
    همه واکسن زدن من خودم سه دز رو زدم
    چرا نباید حضوری کنن سال های دیگ نمره هام زیر 15نبود
    امسال با نمره های 11به بالا تجدید ردم کردن
    یعنی چی اموزش ها مجازی امتحان ها حضوری…. 😡
    یه ذره غیرت داشتین اعتراض میکردید الان این شرایط نبود
    یعنی چی دانش اموز پایه هشتم هستم

  5. هیچ سختی واسه معلما ندارع
    همه واکسن زدن من خودم سه دز رو زدم
    چرا نباید حضوری کنن سال های دیگ نمره هام زیر 15نبود
    امسال با نمره های 11به بالا تجدید ردم کردن
    یعنی چی اموزش ها مجازی امتحان ها حضوری…. 😡
    یه ذره غیرت داشتین اعتراض میکردید الان این شرایط نبود
    یعنی چی دانش اموز پایه هشتم هستم
    اقا کسی نمیمیره
    رعایت کنن
    چه خبره بابا

  6. چه اعتراضی دارند؟؟؟ اگر اینطور باشه ماهم که برای ارگان دیگری دعوت به مصاحبه شدیم و استخدام نشدیم رو باید قبول کنن، وقتی میگن سه برابر دعوت به مصاحبه میشوند یعنی از هر سه نفر یک نفر پذیرفته میشه
    ما برای ارگان دیگه ای استخدامی شرکت کردیم کارناممون هم سبز بود و دعوت به مصاحبه شدیم ولی در نهایت پذیرفته نشدیم

  7. ما نهضتیها سالها توشرایت سخت روستاهای دور حتی بدون امکانات رفت وبرگشت زحمت کشیدیم ولی کسی نیست به داد مابرسه هرکس یه چیزی میگه انگار ما موش آزمایشگاهی هستیم شاید چند نفری بدون زحمت تونهضت باشن ولی اکثرشون زحمت بیش ازحدواندازه کشیدن کی میدونه توی سرما توی گرما یاسرزمین دنبال شاگرد گشتن یعنی چی؟کی میدونه هروز یه حرف مربوط و نامربوط شنیدن یعنی چی؟کی میدونه……ده صفحه کامل میتونم ازعزابهایی که تونهضت کشیدم رو بگم الهی به حق این روزهای عزیز هرکی سنگ اندازی میکنه برای استخدام نهضتیها خونه خراب بشه که منو خونه خراب کرون

    1. نهضتی عزیز برو درس بخوان و بعد بیا به بچه های مردم درس بده
      شما شرایط رو بلد نیستی بنویسی و بعد ادعا داری
      شما بی سوادها رو قرائتی انداخت تو دامان آموزش و پرورش
      خودم با تعداد زیاد از شما ڪارکرده ام
      اڪثریت ڪم سواد هستید
      معلم فقط باید از طریق دانشسراجذب بشه چون بالای نودونه درصد موفق ترین معلمان شدند ڪه متاسفانه تعطیلش کردند

      1. احسنت حرف حق وزدی که اقای قرایتی حق همه را با نهصتی ها ضایع کرد که هیچکدام معلومات ندارند،جدیدن هم دولت داره علاوه برنهضتی ها طلبه های بیسواد وبدون ازمون جذب میکنه اینهم یه بی عدالتی دیگه وضایع شدن حق دانشگاهی ها

  8. چرا همه دوست دارن تو آموزش و پرورش استخدام بشن،واقعا چجوری از اینور همه میگن حقوقش کمه شغل سختیه،از اینور هرکیو میبینی میگه کاشکی فرهنگی میشدم،ما آخر متوجه نشدیم شغل خوبیه یا نه

    1. من یکی از قبول شده های پارسالم، ۳ برابر ظرفیت، به بدبختی قبول شدم، ارشدم هستم، حقوقم به ۴ تومن هم نمیرسه، اما معلمی فقط عشق است و بس، کسی که عشق به علم و علم اموزی نداره نباید سراغ معلمی بیاد، کسی که دانش اموزان رو مثل اعضای خانواده ندونه و مثل بچه های خودش حساب نکنه نباید بیاد سراغ معلمی

  9. یعنی ماهایی که داریم واسه آزمون می‌خونیم الکیه خودمونو داریم گول میزنیم حالا که قراره این بیسوادا بشینن جای ما تو خونه بشینیم بهتره 🙄🙄

    1. اونایی که شما می فرمایین بیسواد هم مثل جنابعالی باسواد هستند بالای هفتاد درصدشون لیسانس وفوق لیسانس می باشن درصدی هم دکتر ادارندبنده الان افتخار همکاری باچند نفرشون ودارم بسیار عالی وباعشق وعلاقه تدریس می کنند حیفه بهشون توهین بسه

    2. اونایی که شما می فرمایین بیسواد هم مثل جنابعالی باسواد هستند بالای هفتاد درصدشون لیسانس وفوق لیسانس می باشن درصدی هم دکتر ادارندبنده الان افتخار همکاری باچند نفرشون ودارم بسیار عالی وباعشق وعلاقه تدریس می کنند حیفه بهشون توهین بشه

  10. من هم دو بار دعوت به مصاحبه شدم ولی یک بارش در مصاحبه مشکوک میزدن با این که از من
    خیلی خوششان آمده بود نوشته بودن مردود.تازه نمره مرحله از همه بیشتر بود.

  11. خدا همتون نابود کنه که حق این جوان های بدبخت رو خوردین. حق کارنامه سبزها طبق قانون جذب بود ولی همتون ظالمید.

  12. احسنت حرف حق وزدی که اقای قرایتی حق همه را با نهصتی ها ضایع کرد که هیچکدام معلومات ندارند،جدیدن هم دولت داره علاوه برنهضتی ها طلبه های بیسواد وبدون ازمون جذب میکنه اینهم یه بی عدالتی دیگه وضایع شدن حق دانشگاهی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا