شعر و داستانکتابخانه

داستان «پسربچه‌ها هم از ستاره‌ها زاده می‌شوند» منتتشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «پسربچه‌ها هم از ستاره‌ها زاده می‌شوند»، نوشتۀ امانوئل ب. دونگالا و با قیمت ۹۴ هزار تومان چاپ و روانۀ کتابفروشی‌ها شده است. این کتاب را محمدرضا عمرانی ترجمه کرده و نشر آگه در 351 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «این کتاب داستان ماتاپاری، یک نوجوان امروزیِ افریقایی است که کوکاکولا می‌نوشد و بخشی از فرهنگ جهانی‌شده‌ای است که بر کشورهای جهان سوم سیطره یافته است. ماتاپاری دانای کل ساده‌دلی است که به خواننده اجازه می‌دهد با نگاهی سرشار از طنز، با تاریخ معاصر یک کشور استعمارزدۀ افریقایی (و به تعبیری، همۀ کشورهای جهان سوم) آشنا شود. در این داستان میراث استعمار را در آخرین روزهای قرن بیستم شاهد هستیم. صفحه‌ای در این رمان نیست که به واقعه‌ای از فرهنگ سودازده‌ی جهانی نپرداخته باشد. از سریال‌های ژاپنی و ماشین‌های ۴WD ساخت ژاپن گرفته تا کوکاکولا و نایک، پخش مستقیم مسابقات جام‌جهانی و کلیپ‌های تلویزیونی، محمدعلی کلی و رمبو.»

امانوئل دونگالا در سال ۱۹۴۱ در برازاویل جمهوری کنگو به دنیا آمد و دورۀ کودکی و نوجوانی خود را در آنجا گذراند. او دورۀ کارشناسی را در کالج اُبرین و کارشناسی ارشد را در دانشگاه راتگرز، دوره‌ی تخصصی پیش‌دکترای را در دانشگاه استراسبورگ فرانسه و دکترای علوم را در دانشگاه مون‌پولیه گذراند.

کتاب «پسربچه‌ها هم از ستاره‌ها زاده می‌شوند» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا