تغذیهمامان بابا

خوشمزه‌ترین کیک برنجی دنیا رو بدون فر درست کن

در دورهمی‌های خانوادگی هیچ چیز به اندازۀ چای نمی‌چسبد. ما ایرانی‌ها معمولا عادت داریم چای را با یک چیز شیرین از قند و شکرپنیر تا شکلات و کیک و… بخوریم. چای و کیک یک میان‌وعدۀ خوب برای صبح یا یک عصرانۀ خوشمزه است که تقریباً برای همۀ ما دلچسب است و از آن استقبال می‌کنیم.

مدرسه آنلاین– چه بهتر که خودمان بتوانیم در خانه کیک‌های متنوع، سالم، ارزان و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی‌های شیمیایی درست کنیم و در کنار هم نوش‌جان کنیم.

کیک برنجی از کیک‌های خوشمزه و فوری است که به راحتی می‌توان آن را در منزل درست کرد و کنار اعضای خانواده دور هم یک عصرانۀ خوب و سالم خورد. برای درست کردن این کیک همراه ما باشید.

مواد لازم:

آرد برنج: دو لیوان 
شکر: یک لیوان 
تخم مرغ : چهار عدد
گلاب: یک چهارم لیوان
پودر هل: نصف قاشق چایخوری
آب گرم یا شیر: نصف لیوان 
روغن مایع: نصف لیوان 
بیکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری

تخم خرفه: در صورت تمایل مقداری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بریزید. شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود و حجم بگیرد.

مرحلۀ دوم:

بعد پودر هل را با گلاب، آب و روغن بیفزایید و هم بزنید. کم کم آرد را به همراه بیکینگ پودر اضافه کنید. در صورت تمایل مقداری تخم خرفه به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحلۀ سوم:

حالا داخل لیوان‌های کاغذی را تا نیمه از مواد پر کنید و داخل قابلمه بچینید. بعد با یک چاقو مواد داخل لیوان را هم بزنید تا مواد یکدست شود. 

مرحلۀ چهارم:

حالا کمی تخم خرفه برای تزیین روی مواد بریزید. بعد دمکنی روی قابلمه بگذارید و آن را به مدت 45 دقیقه روی گاز بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. 

کیک شما آماده است. 

نکات:
*میزان آرد بسته به آبگیری آن ممکن است کم وزیاد شود. 
*می‌توانید چند تا قاشق زعفران غلیظ هم به کیک اضافه کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام لطفا بازم مشابه‌ کیک های خوشمزه تون دستور پخت و درست کردنشو به ما ياد بديد واقعا دمتون گرم خوشمزه ست و سریع درست میشه ضمن اینکه به‌ فر نیازی نیست با قابلمه درست میشه که همه‌ی مردم‌ کشورمون می‌تونند درست کنند. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا