بهداشت و درمانمامان بابا

با این مواد طبیعی فضای خانه را در عید معطر نگه دارید

عطر خانه یکی از مهم‌ترین مواردی است که در حین ورود به خانه جلب توجه می‌کند. حتی اگر تزیین خانه شیک و زیبا هم باشد اما خانه رایحۀ مطبوعی نداشته باشد، دیگر زیبایی به چشم نمی‌آید.

مدرسه آنلاین – عطر دل انگیز محیط خانه در ایام عید نوروز حس خوشایندی به خانواده و مهمانان می‌دهد که تنها با چند کار ساده می‌توان این کار را انجام داد.

پوست میوه‌ها

یک اثر جانبی تاسف بار دفع زباله این است که آن ها می توانند شروع به ایجاد بو نامطبوع کنند. برای اینکه بو را به راحتی ازبین ببریم باقیمانده پرتقال یا لیمو ترش را با پوست در آب بریزید. این کار را ماهی یک بار انجام دهید تا همه چیز بوی تازه بگیرند.

ایجاد بوی مطبوع با روشن کردن لامپ

چراغ های را خاموش کنید تا زمانی که لامپ ها سرد شوند. حالا چند قطره از عصاره وانیل را روی لامپ بریزید. وقتی چراغ را روشن می کنید، گرما به آرامی عطر را پخش می کند و بوی مطبوع فضای خانه را مثل شیرینی های تازه پخت شده پر می کند. این کار با لامپ های رشته ای بهتر عمل می کند، که گرم تر از لامپ های CFL می شود.

تازگی هوای خانه با لیمو

لیمو را نصف کنید و داخل بشقاب قرار دهید و در نزدیکی سطل آشغال یا توالت بگذارید تا بوی لیمو در فضا بپیچد.

کمک گرفتن از جاروبرقی

بعد از این که کف زمین را تمیز می کنید، بوی مطبوع بیشتری در فضا می پیچد پنبه را با عطر مورد علاقه خود خیس کنید و سپس آن را داخل کیسه جاروبرقی بیندازید. زمانی که کارهای روزمره را انجام می دهید، جارو برقی به آرامی عطر را داخل اتاق پخش خواهد کرد.

معطر کردن با رایحه عود

روزی یکبار بمدت کوتاهی از چوب‌های خوشبو استفاده کنید. سوزاندن عود خود به تنهایی یکی از درمان‌‌های اثربخش برای جلوگیری و رفع استرس، ایجاد آرامش و تمدد اعصاب، رفع خستگی و بسیاری از بیماری‌‌های دیگر است. می‌توانید عود را در اتاق‌ها بچرخانید تا عطر آن در همه‌ی محیط خانه پخش شود.

معطر کردن با شمع‌های معطر

هر ازگاهی هم می‌توان تنها با روشن کردن یک شمع معطر، محیط خانه را خوشبو کرد.

استفاده از گل‌ها و گیاهان معطر

برخی از گیاهان و گل‌ها خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا و معطر کردن محیط را دارند. گیاهان علاوه‌بر اینکه فضای خانه را زیبا و دلربا کرده و به خوشبوکنندگی هوا نیز کمک شایانی می‌کنند. در ادامه، برخی از گیاهانی را که باعث بوی خوش در خانه می‌شوند نام برده‌ایم.
● رزماری
● گل نیلوفر
● گل ارکیده
● گل شمعدانی
● نعناع بیابانی
● نخل
● اسطوخودوس
● گل داوودی
● بامبو
● پیچک
● فوفل
● آگلونما
● اسپاتی فیلوم
● اکالیپتوس

وجود گیاهان، باعث طراوت و سرزندگی خانه شما می‌شود و بوی زندگی را در فضای خانه ایجاد می‌کند.

همچنین از اکالیپتوس علاوه‌بر معطر کردن فضای منزل، برای خوشبو کردن فضای حمام یا دستشویی استفاده کنید. کافی است مقداری برگ تازه اکالیپتوس را در گلدان بگذارید و در حمام یا دستشویی قرار دهید.

معطر کردن در گلاب

 پیچیدن بوی گلاب در خانه؛ معجزۀ طبیعی برای خوش‎‌بوتر شدن و ایجاد آرامش در فضای خانه است. مقداری گلاب را در داخل اسپری بریزید و در فضا مقداری از آن را بزنید.

همچنین می‌توانید مقداری عصاره میوه دلخواه را با گلاب ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به لامپ سرد بزنید و چراغ را روشن کنید. هنگامی که لامپ گرم شود، فضای خانه شما پر از عطر میوه و گلاب خواهد شد.

 در تابستان، مقداری گلاب را در آب کولر بریزید و سپس کولر را روشن کنید. با روشن شدن کولر، کلیه فضای داخلی خانه شما عطرآگین خواهد شد. همچنین این کار را می‎‌توانید با لامپ آباژور و چراغ خواب نیز انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا