تغذیهمامان بابا

اگه بچه‌ت صبحونه نمیخوره این صبحونه‌ی گرم خوشمزه رو سه سوته براش درست کن

صبحانه یکی از اصلی‌ و مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که کارشناسان تغذیه همواره بر آن تأکید دارند.

مدرسه آنلاین – مهمترین مزیت صبحانه خوردن این است که این وعده غذایی متابولیسم را افزایش داده و به شما کمک می کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید. پیامی که بدن شما هنگام حذف صبحانه دریافت می کند این است که باید کالری های دریافتی را به جای سوزاندن آنها ذخیره کند. با همۀ فوایدی که صبحانه دارد، برخی از بچه‌ها میل چندانی به خوردن صبحانه ندارند و والدین سعی می‌کنند با ترفندهای مختلفی آنها را صبحانه‌خور کنند.

تزیین زیبای لقمه‌های صبحانه، تنوع صبحانه و درست کردن صبحانه‌های گرم از راه‌هایی است که باعث می‌شود بچه‌‌ها اهل صبحانه بشوند. نان سیب یکی از صبحانه‌های گرم و خوشمزه‌ای است که خیلی زود آماده می‌شود. برای آموزش این صبحانۀ فوری با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۲ عدد

سیب: ۱ عدد

آرد سفید قنادی: ۳ قاشق غذاخوری

وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری

پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

 ابتدا سیب را به صورت مکعبی خرد کنید و داخل یک کاسۀ مناسب بریزید. تخم‌مرغ‌ها و وانیل را به سیب‌های خرد شده اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا تخم مرغ باز شود. حالا آرد و پودر کاکائو را اضافه کنید و دوباره با چنگال هم بزنید تا همۀ مواد  با هم مخلوط شود. سپس کف یک ماهی‌تابۀ نچسب را با فرچه چرب کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. مایۀ آماده را داخل ماهی‌تابه بریزید و درب ماهی تابه را ببندید تا مواد با حرارت کم بپزد. ۲۰ دقیقه بعد صبحانۀ خوشمزه شما آماده است.

نوش جانتان!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا