خبر ویژه

انتخابات شورای دانش آموزی برگزار شد

انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۱۹ آبان ۱۴۰۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد.

مدرسه آنلاین-«شورای دانش آموزی» به عنوان بازوی مشورتی مدارس است که از اهداف مهم تشکیل این شوراها، «آماده‌سازی دانش آموزان برای جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی»، «ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی» و «استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش آموزان به عنوان منابع انسانی در اجرای برنامه‌ها» است.

 مسئولان مدارس اگر توجه کافی به چنین تشکل‌هایی داشته باشند، می‌توانند با هم‌افزایی مثبت بین دانش آموزان و کارکنان، در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده مدارس گام بردارند. از سوی دیگر، هر یک از دانش آموزان توانایی‌های بالقوه‌ای دارند که با تعامل و مشارکت آنان در فرآیند آموزش و پرورش می‌توان بسترهای لازم را برای ورود آنان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی آینده فراهم کرد.

 شوراهای دانش آموزی برای ارائه عملکردی هر چه بهتر در راستای همکاری در امر آموزش و پرورش وظایفی مانند همکاری و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان، ارائه پیشنهاداتی به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیت‌های اجرایی مدرسه، برقراری صمیمیت بین دانش آموزان، رواج احترام و اکرام نسبت به اولیای مدرسه و …را بر عهده دارند.

بر اساس اطلاعاتی که مسئولان مربوطه اعلام کردند، انتخابات امسال با شعار «شورای دانش‌آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب» در تاریخ ۱۹ آبان ساعت ۹ صبح با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

همچنین مدارسی که تا این زمان به دلیل شرایط کرونایی مجوز بازگشایی ندارند، می‌توانند تا پایان آبان ماه انتخابات را برگزار کنند. انتخابات در مدارس شیفت عصر نیز ساعت ۱۴ برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا