خبر ویژه

افزایش حقوق معلمان با سرایداری؛ عجیب اما واقعی

 معلمان در سطوح مختلف چند سالی است که نسبت به حقوق و مزایای دریافتی خود معترض هستند و در پیگیری های مکرر خود بالاخره نهادهای بالادستی را مجاب کردند تا طرح رتبه بندی معلمان را به تصویب برسانند.

مدرسه آنلاین- هر چند هنوز بررسی ها نشان می دهد که حقوق معلمان افزایش نیافته است، اما یکی از انتقاداتی که به طرح مذکور وارد می شود این است که تنها معلمان را پوشش داده و سایر کارکنان مدارس و ادارات آموزش و پرورش به ویژه نیروهای سرایداری را لحاظ نکرده است.

موضوع مهمی که سبب شده تا بسیاری از سرایداران مدارس مختلف به واسطه کاهش شدید درآمد عطای سرایداری را به لقای آن ببخشند و راهی مشاغل دیگر شوند.

این موضوع حالا بسیاری از مدارس و اداره کل های آموزش و پرورش را به ویژه در تهران با چالش جدی در حوزه استخدام سرایدار رو به رو کرده است.

مثل اداره  آموزش و پرورش منطقه 17 تهران که دچار چنین مشکلی شده و البته برای حل آن به راه حل عجیبی رسیده است!

در نامه مرتبطی که در همین رابطه با امضای مهدی نیکبخت- مدیر برکنار شده آموزش و پرورش منطقه 17 تهران منتشر شده است که در آن پیشنهاد شده است به واسطه کمبود سرایدار در مدارس کشور، آن دسته معلمانی که تمایل دارند می توانند به عنوان سرایدار نیز فعالیت کنند.

این نامه که مورد اشاره قرار گرفت حالا با واکنش های فراوانی در شبکه های اجتماعی رو به رو شده است.  بسیاری از کاربران به ویژه در توئیتر با نقد این رویه انتقاداتی را متوجه وزارت آموزش و پروش کرده اند.

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. آموزش وپرورش در ایران دیگر به آخر خط رسیده کار سخت و خاک خوریش مال خدمت گزار سرایدار مدرسه است اما در عوض حقوق های بالا مال رئیس هاست اگه خدمت گزار و سرایدارها نباشن مدیر و معاون و معلم باید تو حیاط و کلاس روی خاک و کاغذ ها راه برن به این زحمت کشان مدرسه هم باشید من من الان دارم بازنشسته میشم هنوز ۵ میلیون حقوقم نشده آقای وزیر آموزش و پرورش مشکل نیروهای خدماتی را حل وگرنه درآینده به مشکل خواهی خورد اگر همینطوری حق مارو پایمال کنی ما هم خدایی داریم ماهم لواش ۵۰۰ تومان میخوریم تو این مملکت

  2. بنده خدا نیت خیر داشتند منظورشون از اینکه از ساختمان سرایداری استفاده کنند و نخوان اجاره مسکن بدن خیلی هم پیشنهاد خوبیه به خصوص برا معلم های مجرد

    1. اتفاقا من مدیر مدرسه بودم و مستاجر بوده و هستم. از آموزش و پرورش خواستم که خودم در ساختمان سرایداری بنشینم و از مدرسه محافظت کنم. اما بشدت با من مخالفت کردند.

  3. باسلام البته به نظر من تابناک از متن نامه برداشت درستی نداشته متن نامه اشاره به استفاده از فضای خالی سرایداری در قالب مسکن را دارد نه اینکه بگه معلما بیان سرایداری کنن؟

    1. با سلام
      وقتي اعلام ميكند با توجه به كمبود نيروي سرايدار و در ادامه عنوان ميكنه فضاي سرايداري، منظورش دقيقا واضح و روشن است.

  4. شرم آورترین رفتار با طبقه فرهیخته جامعه در این حکومت شکل گرفته و با افتخار هم اعلام می شود.

  5. در ژاپن كه معلمان حقوق بالايي ميگيرند، مدارس سرايدار و مستخدم ندارند و تميز كردن مدرسه توسط معلمان و دانش آموزان انجام مي شود. وظيفه آوردن دانش آموزان به مدرسه با مدرسه است كه هر معلمي در سرويس دانش آموزان خود را از در خانه به مدرسه آورده و بر ميگرداند. مدارس در تمام طول روز فعاليت مي كنند و مدرسه ظهر به دانش آموزان نهار مي دهد و پخش غذا بين دانش آموزان توسط معلم هر كلاس صورت مي گيرد.

  6. طرح خیلی خوبی هست برای بقیه مناطق هم بخشنامه کنید.من خودم داوطلب هستم که هم کلاس بروم و هم سرایدار باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا