تغذیهمامان بابا

چطوری مثل کافه‌ها یه لیموناد هندونه‌ی تگری شیک و خوشمزه درست کنیم؟

در گرمای شدید تابستان هیچ چیز مثل یک نوشیدنی خنک نمی تواند عطش و خستگی را از وجود انسان بیرون ببرد. شربت‌ها و آب میوه‌ها از نوشیدنی‌هایی هستند که عطش را برطرف و کم‌آبی را جبران می‌کند.

مدرسه آنلاین– نوشیدنی‌های خنک در فصل تابستان و در روزهای گرم از پرطرفدارها هستند. آب‌میوه‌ها از نوشیدنی‌هایی هستند که به راحتی می‌توان در خانه درست کرد.

آب‌میوه‌ها گذشته از طعم‌های متفاوت و خوشمزه‌ای که دارند، عطش را برطرف می‌کنند و سرشار از ویتامین‌ها هستند. 

هندوانه به تنهایی یک میوۀ خنک و دلچسب برای تابستان و گرماست. به خصوص وقتی از گرمای بیرون به خانه می‌آییم هیچ چیز با هندوانه برابری نمی‌کند. اگر این میوۀ خوشمزه و گوارا را با ترفندهایی به آب‌میوۀ خوشمزه‌تر هم تبدیل کنیم هم یک تنوع است و هم خیلی موقع‌ها بیشتر هم مزه می‌دهد.

لیموناد هندوانه از آن نوشیدنی‌های تگری است که جگر آدم را حال می‌آورد و حرارت بدن را متعادل می‌کند. برای تهیۀ یک لیموناد هندوانۀ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آب سرد: ۴ پیمانه

یخ: به مقدار لازم

شکر (دانه ریز): ۲/۳ پیمانه

آب لیموترش (تازه): ۳/۴ پیمانه

هندوانه (خرد شده و بدون هسته): ۶ پیمانه

برگ نعناع: به میزان لازم

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

هندوانه را بشویید و پوست و هستۀ آن را بگیرید. سپس هندوانه‌ها را در مخلوط‌‌کن بریزید تا پوره و یکدست شود.

مرحلۀ دوم:

حالا آب سرد، شکر و آب لیمو ترش را اضافه کنید. کمی هم بزنید و باهم مخلوط کنید.

مرحلۀ سوم:

یخ را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. می‌توانید یخ را بعداً به صورت جدا در لیوان مورد نظر بریزید و لیموناد هندوانه را رویش بریزید. اما مخلوط‌شدۀ یخ با مواد آن را خوشمزه‌تر و تگری می‌کند. با چند برگ نعناع آن را تزیین کنید.

لیموناد هندوانۀ شما آماده است. بنوشید و خنک شوید.

نکته:

*در مرحلۀ اول بعداز پوره شدن هندوانه برای نتیجۀ بهتر می‌توانید آن را از صافی رد کنید و دوباره داخل دستگاه ریخته و بقیه مواد را اضافه کنید.

*برگ‌های نعناع را هم می‌توانید به مواد اضافه و با هم مخلوط کنید و هم می‌توانید برای تزیین روی مواد قرار دهید. بستگی به ذائقه و سلیقۀ شما دارد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا