اخلاقی مذهبیشعر و داستانکتابخانه

پری خاطره‌ها در بازار کتاب کودک

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «پری خاطره‌ها» اثر کلر ژوبرت با موضوع خاطرات دفاع مقدس منتشر شده است. این کتاب را واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران با تصویرگری عاطفه ملکی‌جو روانۀ بازار نشر کرده است.

کلر ژوبرت نویسندۀ کودک، در این کتاب کودکان را در دنیای خیال با پری‌ها همراه و به جبهه می‌برد. حسین یزدی اولین فرزند شهید علی عباس یزدی راوی خاطرات این کتاب است. شهید علی عباس یزدی متولد ۱۳۳۰ در روستای نیزار قم بود که در کودکی پدر را از دست داد. این شهید گرامی بعد از هجرت از روستا به قم به همراه مادر و برادر بزرگترش مدتی به شاگردی در نانوایی پرداخت. در سال ۱۳۵۵ با دخترخاله‌اش ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر و یک پسر شدند. شهید یزدی در عملیات کربلا یک و در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و فرزند چهارم ایشان بعد از شهادت پدر به دنیا آمد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «یک روز صبح، پری خاطره‌ها به پری‌های کوچولو گفت: «آماده‌اید بچه‌ها؟ امروز دلم می‌خواهد بروید از رزمنده‌ها خاطره جمع کنید؛ آن‌هایی که وقتی دشمن حمله کرد رفتند با او بجنگند. «پری‌های کوچولو سر تکان دادند. ولی یکی‌شان اخمو شد و گفت: «من از جنگ خیلی بـدم می‌آید.»

پری خاطره‌ها با مهربانی گفــت: «من هم همینطور، پری‌نور جان. رزمنده‌ها هم جنگ را دوست نداشتند. ولی برای دفاع از کشورشان با دشمن جنگیدنـد، تا بچه‌ها باز هم بتوانند با خیال راحت بازی کنند.»

کلر ژوبرت از نویسندگان نامآشنای کودک است که در پاریس متولد شده است. او که در یک خانواده مسیحی بزرگ شده بود، در نوزده سالگی مسلمان شد و پس از ازدواج با یک دانشجوی ایرانی به ایران آمد. وی کارشناس ارشد ادبیات کودکان است و مهارت خاصی در توصیف حقایق زندگی به زبان کودکان دارد در کتاب هایش دنیا را به خوبی ترسیم می کند و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی را به زبان ساده و روان برای کودکان بیان می کند. برخی از آثار وی چاپ رسیده است عبارت‌اند از: مجموعه 8جلدی یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی و مجموعۀ شکر خدا.

کتاب «پری خاطره‌ها» را می توانید از کتاب جمکران تهیه کنید.


نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا