تغذیهمامان بابا

طرز تهیه ی رانی هلو خانگی با طعمی شگفت‌انگیر

در گرمای شدید تابستان هیچ چیز مثل یک نوشیدنی خنک نمی تواند عطش و خستگی را از وجود انسان بیرون ببرد. رانی از نوشیدنی‌های محبوبی است که عطش را برطرف و کم‌آبی را جبران می‌کند.

مدرسه آنلاین– نوشیدنی‌های خنک در فصل تابستان و در روزهای گرم از پرطرفدارها هستند. رانی از نوشیدنی‌هایی است که به راحتی می‌توان در خانه درست کرد.

رانی یک نوشیدنی خوشمزه است که همیشه و مخصوصاً در هوای گرم خیلی می‌چسبد. رانی واقعا طعم شگفتی دارد، مخصوصاً وقتی که تکه‌های هلو زیر دندان می‌آید و طعمش را بی‌نظیرتر می‌کند. شاید به نظر بیاید درست کردن رانی فقط کار کارخانه است و نمی‌توان آن را در خانه تهیه کرد. اما با آموزش امروز به شما فوت و فن‌های درست کردن رانی خوشمزه را یاد می‌دهیم. با ما همراه باشید تا به راحتی در منزل رانی گوارا و دلچسب درست کنید.

مواد لازم برای 6 لیوان:

هلو: یک کیلو (بهتر است زعفرانی باشد.)

 شکر : سه چهارم لیوان

آب: 4 لیوان

لیمو: یک عدد

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا هلوها را پوست بگیرید و بعد آن را نگینی خرد کنید. سپس آن را در قابلمه ریخته و آب و شکر را به آن اضافه کنید. حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحلۀ دوم:

وقتی شکر حل شد، یک لیوان سرخالی از هلوها را جدا کنید و کنار بگذارید. به بقیۀ هلوهایی که در قابلمه است آب لیموی تازه اضافه کنید.

مرحلۀ سوم:

بعد از ده دقیقه مواد را از روی گاز بردارید و در مخلوط‌کن بریزید و آن را مخلوط کنید. حالا هلوهایی را که جدا کرده‌اید به آن اضافه کنید. سپس رانی را در ظرف مورد نظر بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا تگری شود. 

گوارای وجود!

 نکته:

*هلوها را ده دقیقه بیشتر نپزید تا له نشود.

*اجازه بدهید هلوها خوب خنک شود. حتی می‌توانید آن را داخل فریزر بگذارید تا حسابی یخ و خنک شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا