تغذیهمامان بابا

اگه عاشق سیب‌زمینی هستی این سوپ فوری رو درست کن

سوپ یک غذای آسان و خوشمزه است. این غذا یک وعدۀ سبک و مقوی به شمار می‌رود که همیشه به ویژه برای شام و یا هنگام سرماخوردگی مناسب است.

مدرسه آنلاین– سوپ‌ها تنوع زیادی دارد و فقط خلاصه به مرغ، برنج و چیزهایی از این دست نمی‌شود.

امروز می‌خواهیم یک سوپ خوشمزۀ پاییزی به نام سوپ سیب‌زمینی را با هم یاد بگیریم که یک شام سبک و رژیمی مناسب است و خیلی فوری هم تهیه می‌شود.

مواد لازم:

سیب زمینی: دو عدد
پیاز: یک عدد
هویج: یک عدد
عصارۀ مرغ یا سبزیجات: یک عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم
پیاز داغ: به دلخواه

آرد: دو قاشق غذاخوری

شیر یا آب ولرم: دو نیم پیمانه

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا سیب زمینی را بشورید و به همراه کمی نمک و آب بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت از پوست سیب زمینی را بگیرید و صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد و پوره یا له کنید، می توانید سیب زمینی را به صورت نگینی شده نیز داخل سوپ بریزید.

مرحلۀ دوم:

در یک قابلمه کمی روغن ریخته تا داغ شود و سپس پیاز خرد شده را اضافه کرده و تفت می‌دهیم. کمی نمک  اضافه می‌کنیم و برای مدت زمان ۵ دقیقه آنها را روی حرارت با روغن تفت می‌دهیم. بعد هویج را نیز پوست می‌گیریم و رنده درشت می‌زنیم و به همراه ادویه‌ها به مواد اضافه می‌کنیم. سپس آرد را به آن‌ اضافه می‌کنیم و برای اینکه خامی آرد گرفته شود کمی آن را نیز تفت می‌دهیم.

مرحلۀ سوم:

در این مرحله عصارۀ مرغ یا سبزیجات را اضافه کرده و خوب هم‌ می‌زنیم تا سوپ ما یک دست شود. حالا سیب زمینی‌ها را به سوپ اضافه کرده و حرارت را بالا می‌بریم تا سوپ ما جوش بیاید. پس از اینکه سوپ جوش آمد حرارت را کم می‌کنیم تا سیب زمینی‌ها به خوبی بپزد. سپس شیر یا آب را نیز اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه بجوشند و سوپ شما کمی غلیظ شده و قوام پیدا کند. 

سوپ سیب زمینی شما آماده  است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا